söndag, november 18, 2007

Nu ar det dags att dra vidare..

Haromkvallen satt jag och Kelly och lekte med ljus.. Fotar du med lang exponeringstid sa kan du faktiskt gora vad som helst med en liten lykta pa bordet! Ser ni att det star Nina?


Min fina lilla paradiso, Kho Tao! Hejda!


Igar var en trevlig kvall.. Lugn och stadad med vatten for min del, men fantastiskt rolig! Kelly var egentligen forbi och ville ha med mig ut som vanligt.. men jag var inte klar just da. Och ska jag var arlig sa hur underbar Kelly och Peace an ar sa kande jag for att umgas med danskarna den kvallen, jag har ju hangt med Kelly varje kvall! Sa jag satt istallet och skrattade sa tararna tjot tillsammans med danskarna. De ar sa sjukt roliga.. eller framforallt Amir som han heter. Hans tjej Carina och jag hade magkramp efter nagon timme. Grejen ar att Amir och Carina har bestamt sig for att ga vidare till Advance kursen. Nar man gor de forsta dyken pa den sa stoter man pa hajar 8 av 10 ggr. De ar inte farliga men de ar mellan 2 till 5 meter stora. Amir ar sa sjukt radd for hajar och var helt forstord. Sa hogt beskrev han alla sina mardromscenarier for oss och hur han skulle kunna till att reagera om han motte en haj. Han var sa sjukt rolig och det var lange sen jag skrattade sa gott.


Senare pa kvallen tog jag en promenad langs stranden och filosoferade i sakert i over en timme for mig sjalv. Sen gick jag upp till mig och tande en rokelse och ett stearinljus som jag kopt mig och bara chillade. Laste lite teori till teoriprovet jag ska gora om nagra minuter. Sen lag jag bara och tankte och tankte hur lange som helst.


Sa hur gick det med mitt dyk kanske ni undrar? Det gick inte alls. Men det var inte pga radsla.. nagot blev fel. Ni minns dyket jag berattade om nar jag holl pa att svimma av? Det berodde pa att jag inte kunde tryckutjamna.. och forsoker man for lange med det utan att lyckas sa kan man alltsa bli yr och i varsta fall svimma av, vilket jag da var nara pa att gora. Idag nar jag skulle dyka sa fick jag samma problem igen. Jag kunde inte ga ner pga att min kropp inte ville tryckutjamna. Man vet inte varfor.. men det kan vara sa att jag har en infektion i ena orat som gor det sa. Man kom i alla fall fram till att det inte berodde pa mig.. att jag var orolig eller sa. For instruktoren kollade meterdjupet varje gang jag fick problem och det visade sig uppkomma pa exakt samma stalle. Darfor kande hon att hon inte vagade fortsatta. Fortsatter man trots smarta coh problem med tryckutjamningen sa kan det leda till infektioner, du kan spracka trumhinnan och bli dov och i varsta fall kan det fa annu allvarligare konsekvenser. Sa jag har nu avbrutit kursen. Men det kanns ok. Jag fick prova pa att dyka och de tva dyk jag gjort var amazing! Dock sa har jag lart mig sa langt och hunnit praktisera sa mycket genom de tva dyk jag gjort sa jag far i alla fall ett certifikat som scuba diver. Battre an inget i alla fall!!


Jag har precis varit och kopt batbiljett till Kho pangan. I morgon klockan 10 blir jag hamtad med taxi som de kallar den.. Vilket ar en liten skitig lastbil dar man hoppar upp pa flaket dar bak och sitter i det fria! Urmysigt faktiskt! Sa antagligen blir det sista gangen jag skriver pa bloggen fran just denna lilla paradiso. Ikvall blir det att ga bort till Peace och Kelly och saga Adjo. Kanske liftar jag in med nagon moped in till byn. Haromdagen liftade jag med en tjej pa fyrhjuling.. hon var skitcool, kom fran Chicago men hade varit ute och rest i fem ar nu. Hon korde pa som bara den och nar jag val var framme i byn var hela jag helt lerig! Haha.. men det gor inget, det var det vart. Ett litet aventyr bara det. Men ikvall som sagt blir det adjo till Kelly och Peace. Kanske ska jag aven ta en ol med dom.. har ju inte kunnat dricka med dom pa ett par dagar pga dykningen. Sen far jag se till att saga adjo tidigt sa jag hinner hit och ta en ol med danskarna och saga farval oxa. Maste ju hora om hajmotet! Sag de namligen nere vid vattnet nyss pa vag ut mot sitt andra dyk. Vi vinkade och jag skrek och fragade om de sett hajar an. Da nickade Carina lyckligt medans Amir bara flinade och gjorde ett tecken som visade att han nastan dog. Sa ropade han nagot men baten overrostade hans rost sa jag vet inte vad han sade. Men ikvall sa MASTE jag hora berattelsen om nar skrackslagna Amir motte sin storsta radsla under vattnet! Hahaha.. jag skrattar bara jag tanker pa det.. han var sa RADD igar!


I morgon borjar nasta aventyr! And I LOVE it!!!

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åhh Nina!!!
Du verkar ju ha det helt underbart!!!! Wow, vilket paradis det låter som!! Dyka bland färgade fiskar, åka till tigertemplet sova bland ormar.... o Kelly låter ju helt fantastisk!! Va roligt att träffa på så underbara människor så lååångt hemifrån!!
Längtar redan efter att höra mer!!!
Så roligt att läsa om dina äventyr här hemma i regniga Sverige... :o)

ta hand om dig!!

kram kram Hanna

10:23 fm  
Blogger magnussones sa...

Hej Nina. Jag och Ulf följer din resa. Vi ska i mars i ungefär samma trakter. Hälsningar Ulf och Meta.

1:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Det låter kanonkul. Fortsätt ha det bra/kram

6:23 em  
Anonymous Anonym sa...

Vilka underbara bilder du tagit! Både från din resa och innan. Kan jag anlita dig?

Kram Therese

9:57 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida