lördag, november 10, 2007

Fran Khoasan Road, Bankok

Snygg vy fran planet nattetid...
Mitt rum


Utanfor mitt rum

Klockan ar 20 i atta pa kvallen. Det ar morkt ute och kvavt. Huden klibbar och det ar svart att andas. Overallt ar det flaktar, men de flaktar bara varmluft. Stamningen pa Khoasan Road ar avslappnad och det passar mig alldeles utmarkt da jag ar pa ett mycket soft humor.

Resan gick bra. De lugnande tabletterna funkade som de skulle sa jag klarade resan som en manniska. Skulle byta flyg vid Budapest men vart flyg dit var en timme forsenat sa det sag ut ett tag som att jag skulle behova bli kvar i Budapest i ett och ett halft dygn for at vanta in nasta avgang. Men jag horde mig for hur manga vi var och organiserade upp, tillsammans med flygvardinnorna att vi som hade ett flyg att passa fick sitta langst fram vid gangarna sa vi kunde kasta oss av nar vi var framme och bara lagga benen pa ryggen. De andra resenerarna var mycket tacksamma och jag blev som en lite reseledare som val framme sprang forst i truppen och vagledde oss ratt. Ja, ni horde ratt. JAG gjorde det... HAHA! Noden finner ingen ro och jag ville hinna med planet. Vi hann i sista sekund. Dock sa fick detta vissa konsekvenser och de hann inte fa med mitt bagage. Sa mitt bagage ar alltsa pa villovagar. Men jag har anmalt det och hoppas fa det skickat till mitt guest house de narmaste dagarna. Som tur ar sa hade jag allt av varde och allt viktigt i mitt handbagage.. sa det ar ok. Kanske lite frustrerande dock.

Bangkok har inte imponerat. Det ar helt enkelt en stor stad med vissa charmiga inslag. De farglada taxibilarna i knallrasa, blatt och orange har jag dock fastnat lite for.. aven om jag sjalv tagit mig fram med buss. Allt har flytit bra annars och jag har inte en gang kant annat an att jag har varit totalt lung och har istallet passat pa att innjuta allt nytt.

Mitt guesthouse hade naturligtvis slarvat bort min bokning, men det gick bra anda. Fick det minsta rummet hogst upp utanfor nagon slags tillskrubb for overblivna mobler. Rummet ar inte mycket storre an en stadskrubb och jag har aldrig sett nagot liknande. Har snackar vi lagbudget. Nar jag gick in kollade jag forst och framst efter spindlar men som tur var sa hittade jag inga. An. Peppar peppar.

Nu blir jag snart uppmott av en van har i Bangkok som oxa av en slump ar har samtidigt med sin pojkvan. Sa det blir att ga ut och ata tillsammans och njuta av Bangkok tillsammans. Dock sa gar deras resa vidare i morgon at andra hall, sa det blir bara en kvall. Men det kanns ju helt fantastiskt att traffas upp sa har mitt pa Khoasan Road.

Skriver mer i morgon!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh va skönt att resan gick bra.
Även om det blev strul med bagaget. Hoppas du snart får dina saker.
Härligt att läsa om din första dag.
Kikar in snart igen o ser hur allt går.
Kram
Auriana

11:56 em  
Anonymous Anonym sa...

Jeg onsker dig den bedste tur min skat, du bliver en hel verdens erfaring rigere og kommer hjem men en masse gode historier og styrke og mod...

Det goer vi begge!

Din

J

1:52 em  
Anonymous Anonym sa...

Ahh vilket strul! Vilken tur att du hann med flyget!
Äntligen framme va! Nu börjar din semester nina!! Nu kan du koppla av och bara njuta!! Gör det!!! Ta en drink för mig med! mmmm
krams Hanna

6:39 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida