onsdag, november 14, 2007

Mitt hjarta ar varmt


Blot i haret och med fuktig bikin fran att precis kommit upp fran en simtur i ett fantastiskt turkost och klart vatten sa sitter jag har nu. Mina fotter ar fortfarande sandiga fran den vita mjuka sanden pa stranden. Jag vill beratta om min garkvall for er.

Efter att ha tillbringat nagra lugna timmar for mig sjalv pa en liten klippa i stranden sa valde jag att kurera mig genom att sova nagon timme innan Kelly skulle komma. Jag hade vatskebrist och somnbrist och jag kande att jag borjade kanna mig lite konstig i huvudet. Sa jag svepte tva liter vatten och somnade pa en gang. Sen vaknade jag av att det knackade pa dorren. Dar stog hon med sitta bredaste leende och med en auria av positiv energi omkring sig. "Hellooooo Darling".

Jag satte mig pa plats bakom henne pa motorcykeln och hon vande sig halft som halft om och sade "Hold on now Darling!" Sen drog hon gasen i botten och vi fardades genom denna vackra o till en liten by langre bort dar den mesta av lokalbefolkningen bor. Tillsammans med Kelly och hennes blivande man Peace tillbringade jag sen den mest fantastiska kvallen pa en plats som for alltid har tagit stjalt en del av mitt hjarta. Peace som ar hennes blivande man ar en cool kille. Han sager inte sa mycket men han ler hela tiden. Nar han val sager nagot sa ar det alltid nagot totalt klockrent. Det var lite oversvamninger har och dar i byn och en av korsningarna vi skulle ga over var helt tackt av vatten och det var ganska djupt. Hogt for mig sjalv undrar jag hur vi ska kunna ta oss over det. Da svarar Peace "With a good attitude" och sekunden efterat ser jag honom bara ga rakt igenom det. Det var ett underbart moment som far mig att le nar jag tanker pa det. Ett sa harligt svar!

Restaurangen lag nere vid stranden och vi var dar vid exakt ratt tidpunkt.. Medan vi at sa sag vi solen ga ner och solnedgangen var totalt.. AMAZING! Sana vackra farger. Sa vacker strand. Sa skon stamning. Sa god mat. Efter maten gick vi hem till Kelly och Peace en stund. Darefter tog dom med mig till ett stalle som serverade drinkar i hinkar. Kelly alskade dessa "Buckets" och hade pratat om dom sen vi traffades. Sjalv holl jag mig till ol. Det sag farligt ut att sitta och dricka vodkadrinkar med sugror fran hinkar. Haha! Dessutom vet jag att jag blir ratt dum i huvudet av sprit. Dar satt vi sen och pratade om livet. Djupa diskussioner om allt. De ar mycket kloka manniskor och det ar sa roligt att prata med dom. De ar sa inspirerande. Senare fick vi sallskap av tva vanner till dom fran Chicago. Oxa helt fantastiska manniskor.

Det var sa harligt att hanga runt med Kelly. Hon kanner alla manniskor. Speciellt lokalbefolkningen och hon har tagit mig under hennes vingar och presenterat mig for sa manga har. Hon pratar thailandska med folk och aven med hundarna. Hon volontararbetar ibland pa byns center for djur. De hjalper hundar och katter. Hon kunde namnen pa alla hundar vi passerade och pa stranden kom de och halsade pa Kelly och medan vi at placerade sig tva av dom vid varat bord. Alla alskar Kelly pa denna on. Manniskor som hundar och det ar sa harligt att fa tillbringa sin tid med en sa inspirerande manniska.

Medans vi satt dar vid stranden sa sag vi lite langre bort en tjej som lekte med sana dar eldpinnar som de svanger runt i luften. Jag sade att det hade varit coolt att prova. Da sade Kelly att det ar mycket enkelt och att hon hade grejerna till det pa rummet och att ikvall sa ska hon lara mig det pa stranden. Hon ska ta mig till en grillstalle ikvall som hon gillar.. men eftersom jag ar vegeterian sa gick hon till killarna som hon sa klart kande och sade till dom att forbereda nagot vegetariskt for ikvall. Sa ikvall kommer jag sitta vid stranden och bli serverad grillade vegetariska grillspett och senare pa kvallen kommer man kunna se mig slanga eldpinnar omkring mig i solnedgangen. Woe det kommer bli totalt fantastiskt!

Kelly och Peace ska gifta sig i maj. Deras stora passion i livet ar dykning. Peace jobbar oxa som dykintruktor. Sa de har bestamt sig for att gifta sig under vattnet. Det ar saaaa ROMANTISKT! De har hyrt en hel strand lite langre bort. De har bjudit hela lokalbefolkningen och alla som jobbar har och det kommer bli ett STORT brollop. Jag fragade hur folk skulle kunna vara med som inte hade certifikat och de svarade att de flesta hade certifikat men OM de inte hade det sa skulle det ga utmarkt att snorkla. Hon har ritat en brollopsklanning anpassad for att ha undervattnet. Hon har aven ritat en kostym at Peace for andamalet. Wow.. vilken grej va!! Lokalbefolkningen verkar alska detta par och de ser alla fram emot brollopet som faktiskt kommer bli Kho Taos forsta undervattensbrollop! Och nu sa har de bjudit mig till det! De vill att jag ska ta med mig min karesta och komma ner hit och vara en del av deras brollop. Vilken grej det hade varit!! Jag har ingen aning om varfor men de har verkligen tagit mig till deras hjarta. Kelly sade att redan fran forsta sekund hon sag mig sa visste hon att jag var en tjej hon skulle gilla. Hon sade att det var mitt satt pa vilket jag steg pa bussen. Vad mina ogon utstralade. Jag vet inte vad dom utsralade men jag vet vilken kansla jag hade nar jag steg pa bussen. Jag tankte "Ok nu borjar nasta aventyr och jag ALSKAR det". Kunde hon lasa den kanslan tro... Kanske det. Jag ar i alla fall glad over att ha traffat dom och de gjorde min kvall igar total fortrollande!

Om tva timmar borjar min kurs! Ska bli sa spannande!

Kramar till er alla fran ett fantastiskt paradis.

3 kommentarer:

Blogger M sa...

haha, ja, buckets är farliga.. Så härligt du verkar ha det och det är så kul att läsa! Jag ser Koh Tao framför mig hela tiden! :)

9:25 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag hoppas du får en fortsatt underbar resa /kram

9:13 em  
Anonymous Anonym sa...

Guuu så underbart allt låter.
Som en dröm, en saga.
Får nästan tårar i ögonen av längtan efter ngt liknande.
NJUT tjejen.. Av varenda sekund.
Här hemma är idag ett par minus och strålande sol.
Kram
Auriana

11:02 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida