tisdag, november 13, 2007

Jag ar i ett PARADIS!

Sa har ser det ut runt dar jag bor.. lagg marke till de vackra dimmiga bergen bakom!!
Sa vackert!


Tog aven detta foto medan vi vantade pa baten.. tyckte han sag sa fridfull ut dar han satt.. speglar lite det jag sjalv kande nar jag satt dar och vantade i tystnaden som bara brots av havets vagor och syrsornas sang..

Detta foto tog jag dar vi satt och sag solen ga upp i vantan pa baten.. det var saaa vackert!!


Har traffat sa manga intressanta manniskor de sista dagarna sa det ar helt galet. Haft sa roligt intressant och har haft en hel del deep talking haha. Det ar konstigt men det ar bara australiensare jag kommit i kontakt med. Av en slump fattar inte sjalv. Jag verkar dras till dom eller tvartom. Men de ar ett harligt folkslag.. sa totalt galna bjuder pa sig sjalva pa ett satt som ar fantastiskt inspirerande. Jag har gratit av sorgna historier. Jag har gratit av skratt. Jag har lyssnat. Jag har berattat. Jag har suttit tyst och njutit av nuet. Jag har promenerat och promenerat igen. Jag har haft fantastiska dagar i Bangkok. Men igar kvall drog jag vidare till detta.


Redan efter tva minuter efter jag satt mig pa bussen kom Kelly till mig. En fantastisk intressant kvinna som ursprungligen kommer fran Australien oxa.. men som idag bor pa on Kho Thao dar jag ar nu. Hon ar fotograf men forsorjer sig framst pa att halla kurser i fotografi och ar dessutom dykintruktor och jobbar aven som det. Vi fann varandra direkt och hon ar en av de mest passionerade manniskor jag nagonsin mott. Men efter tva timmar hade vi pratat sonder varandra och vi tog varsitt sate och vilade oss igenom den thailandska landsbygden som sov fridfullt medan vi passerade. 8 timmars bussfard. Det var helt ok. Klockan fem pa morgonen kom vi fram till den plats dar en bat skulle ta oss vidare hit till Kho Tao. Men baten skulle inte ga forran tva timmar senare.. sa vi satt dar i gryningen och sag hur solen gick upp over en plats som kandes hamtad fran romantiska drommar. Nar val baten kom sa valde jag och en annan kille som anslutit sig till varat sallskap.. att sta ute langst fram pa baten och se hur morgonsolen lekte med sin spegelbild.. Det var friska vindar och jag stod dar och njot av nuet och mitt aventyr. Jag var sa spand att fa se denna o som jag hort sa mycket om. Kelly berattade om Kho Tao hur vacker denna o faktiskt skulle vara. Nar baten antligen narmade sig on sa hoppade Kelly upp och ner av entusasm over att komma HEM igen. Sa fick hon nagot drommande i blicken.. som att hon var rord och sa sade hon Nina. Valkommen till den vackraste platsen jag nagonsin upplevt! Hon var sa gullig.. Sa jag hade hoga forvantningar.. men nar jag val kom hit sa slog det ALLT!! Denna o ar fullkomligt MAGISKT vacker! Kanns som att jag gar runt i en saga. Har precis atit och tagit en kopp kaffe vid en av restaurangerna. Bor i ett hotell som ar omslingrat av den vackraste gronskan coh det luktar regnskog och hav sa starkt att det ar svart att beskriva.. men jag ALSKAR det!! Luftfuktigheten har ar sa hog att man faktiskt till och med gar runt med blott har och ar standigt tackt av sma svettdroppar.. Men det gor inget.. det hor till.. Mitt hotellrum ar fint och gastades av tva stora kackerlackor. Dock doda.. men stora var de. Antar att jag kommer fa springa pa nagra levandes snart. Och det ar helt ok.. sa lange det inte ar spindlar. Forutom att jag verkar dra till mig austrailiensare sa har jag aven en formaga att dra till mig moskiter. de har atit sonder mina ben. Och nagon annan insekt har bitit mig pa mitt ben och jag har fatt en rod ful svullnad dar.. men det ar inget farligt och lite skit far man val tala..

Ikvall kommer Kelly hit och hamtar mig pa motorcykel. Hon tyckte sa mycket om mig (TACK!) och ville sa garna visa mig SITT Kho Tao.. Sen vill hon ta mig runt pa on och sen avsluta det med att ta mig basta stallet har (enligt henne) och ata och efter det ska vi ta nagra ol. Kan bli en mycket intressant kvall. Hon ar helt fantastiskt denna passionerade Australienska.

Skriver mer i morgon. I morgon borjar min dyk kurs och det ska bli saaa SPANNANDE!

1 kommentarer:

Blogger M sa...

Åhh, va härligt! Ja, vi alla älskar Koh Tao :) Stackars arma människor som får höra oss tjata på om denna ö :) Men man kan aldrig prata sig väl varm om Koh Tao, det är något speciellt med den ön! Och fiskarna i djupet kommer säkert fötrolla dig också, så du kommer säkert aldrig vilja åka vidare :) Håller med om att australiensarna är roliga, de pratar mycket och har alltid historier. Hoppas du får det härligt på utflykten på Koh Tao ikväll!

8:49 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida