torsdag, november 15, 2007

Idag

Absolut inte den basta bilden.. men den blev ok. Det ar som att jag vill spara de allra basta bilderna jag tagit tills jag kommit hem och verkligen kunnat titta igenom dom och eventuellt redigera dom. Sa ni kommer fa se dom tids nog och jag maste erkanna att jag ar valdigt spand infor att fa jobba med bilderna da en del av mina foton har blivit riktigt, riktigt bra! Mycket foton fran Bangkok, fran manniskor, utslagna manniskor, sjuka barn, festande lyckliga manniskor, pa familjer i byar.. ja, pa LIV helt enkelt.. sa som det ser ut har!

Garkvallen var oxa fantastiskt. Var pa ett jattemysigt stalle som serverade mig ett vegetariskt grillspatt som jag aldrig sett maken till.. var lika langt som min underarm! Men gott var det. Kelly och Peace var underbara som vanligt och det finns sa manga historier fran vara samtal som kommer leva kvar for resten av mitt liv. Senare visade mig Kelly hur man slanger med sanna dar eldgrejer.. Sa jag ovade lite pa stranden. Inte med eld utan med tennisbollar i snoren som ar specialgjora for andamalet. Men jag stod pa stranden och det var faktiskt lite pinsamt nar folk tittade pa. Tror jag ska kopa mig egna och ova i hemlighet.. nu nar jag vet grunderna ar jag saker pa att jag kan hitta resten av tekniken med lite ovning. Kelly daremot slangde med dom med en sadan vana och kvickhet att man inte ens kunde se att det var tennisbollar, de bara var overallt pa en gang.. valdigt imponerande! Hon upphor inte att forvana mig.. hon verkar kunna ALLT! Igar kopte de en tomt hogt uppe pa ett berg har pa Kho Tao. Dar ska de bygga sig ett hus och deras drom ar att utveckla det hela till ett kombinerat yoga-massage stalle oppet for alla. Dessutom sa vill de driva dykkurser dar da de bada ar dykinstruktorer. Kelly sade att hon ville erbjuda de som har mindre pengar att kunna gora samma sak som dom som har mer. For lite mindre kostnader. Kelly och Peace lever ett rikt liv.. de har mycket pengar da de har gjort goda vinster pa borsmarknaden. Faktiskt lever de helt pa investeringar pa borsen. Ja visst jobbar de bada tva.. men det ar for att de VILL. Peace har forskat kring den australienska borsen i manga ar och kan den val. Kelly sade att "Livet ger oss sa mycket och vi vill inte bara tacka om ta emot. Vi vill kunna ge livet lika mycket tillbaka som det ger oss!" Ja, sa sade hon dar hon satt pa stranden medans kvallsolens ljus speglades i vattnet.. hon hade flatat sin langa lugg i tva flater som hon lagt pa var sida och som prydde resten av hennes langa blonda har och hon paminde mig lite om en hippie.. Det var varmt och fuktigt i luften och jag njot av nuet. De ar for harliga! De visade mig bilder fran sin tomt de kapt och blir drommen sann sa kommer det bli totalt SAGOLIKT. Det ligger sa hogt att du har utsikt over hela on!!

Men jag blev trott snabbt den har kvallen och ursaktade mig och gick hem redan vid tio. Men nar jag kom hit dar jag bodde sa sag jag ljus fran stranden och gick dit. Darnere stod en thailandare och ovade pa precis samma sak fast med eld. Men hans fardigheter var mer an proffsiga.. han var totalt amazing. Fashinerat satte jag mig vid stranden och foljde hans lek tillsammans med hans imponerande kamrater. Jag fotade en del och senare satt vi tillsammans och tittade pa det jag fotat och han var mycket inponerad av mina foton vilket var smickrande och skoj!

Idag har jag andats med dykarutrusning under vatten for forsta gangen. Dock i en pool men det var smalaskiga ovningar och det handlar verkligen om att fokusera. Det ar svart att bara slappa den naturliga andningen. I morgon ska vi ut i havet. Maste erkanna att jag ar lite smaskraj.. haha. Men det ar en utmaning som ska bli spannande att utmana! Har traffat ett par pa kursen fran Danmark som ar jattemysiga. De har varit ute i en manad och rest och om en manad ska de forsatta till China, sen Japan och sen far de se. 7 manader har de tankt att resa. De hade fatt en stor vinst pa en forsaljning av ett hus och anvander nu vinsten till just denna livets resa. Mycket trevlig par som jag sallkapat med under bade kursen och alla de pauser och raster vi haft under dagen.


I natt hittade man en giftig gron och gul orm utanfor mitt rum nastan. Den var dessutom jakligt stor. Jag sov dock ovetandes om detta. Men med tanke pa att de aldrig lyckade fanga den sa ar jag saker pa att min somn i natt inte kommer bli lika trygg. Tanken pa att vakna med den i rummet far mig inte att le... Ska jag vara heeelt arlig tycker jag natterna ar lite jobbiga. Finns sa manga skumma djur har.. och att vakna mitt i natten helt ensam i ett frammande land i ett morkt rum dar bade ormar, spindlar och kackerlackor kan finnas bara nagra centimeter fran din sangkant.. det kanns lite.. "smajobbigt". Men jag pallar. Har inget val och det kommer starka mig.


Egentligen hade jag lovat att ha varit hos Kelly och Peace nu.. skulle gatt hem till dom och sen skulle de ta mig till ett nytt stalle och vi skulle ha ovat lite mer.. Men ute har regnet tagit over. Det ar verkligen kraftiga regnfall i Thailand.. Kanns som om hela himlen forvandlas till ett vattenfall. Men resten av dagen har solen skinit starkt och det ar anda kvall redan sa det gor inget. Dessutom sa har jag fatt lite for mycket farg av solen i dag och det branner lite pa kinderna. En ratt skon kansla anda! Tar en promenad langs stranden till Kelly och Peace sa fort det slutat regna.


Nu ar jag spand infor morgondagen. Kram alla underbara!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida