tisdag, september 18, 2007

Nu är jag igång igen


Ja, ni lär väl snart sluta läsa min blogg för att ni börjar bli trötta på mig. Jag är såååå himla mig själv i ett nötskal. Varför?

Jo, för nu sprudlar kreativiteten på en sån där hög nivå igen och jag har hittat en NY passion i livet!! Jo, att klippa film!! Satt igår och började med redigeringen av filmen av bröllopet. Det var många år sen jag läste film och jag kommer knappt ihåg någonting så det känns verkligen som att jag är en total gröngöling.. vilket gör det hela ÄNNU mer spännande och utmanande! Om jag VILL något så KAN jag det. Hehe.. Så igårkväll som sagt så satt jag och lärde mig programmet och det är ju en hel vetenskap och det är ju obegränsade möjligheter! (som det känns för en gröngöling som mig) Här kan vi snacka om att få utlopp för sin kreativitet! Du väljer musik, effekter, (vilka det finns hur många som helst av) upplägg av klippen, text... innehåll.. ja, ALLT! Vilken härlig skapande process! Tänk att få se det färdiga resultatet sen när du suttit där full av inspiration med med svetten lackande av koncentration.. du sover inte, du äter inte.. du bara fokuserar. Och SÅ, en dag så det en FÄRDIG FILM! ouiiiii! (jag vet, jag ÄR en dramatiker.. desto mer passande) Så nu har jag kommit på att det helt klart finns ÄNNU ett yrke inom media/konst som jag skulle ÄLSKA att ha! Dessutom så är jag lite datanörd i hemlighet och tycker det är rätt skoj att bli utmanad av nya program och tycker om känslan att gå från total okunskap till att med envishet och fokusering lära sig kontrollera ett program så pass att du kan hantera det för sitt syfte.
DESSUTOM! Hör och häpna: Jag har ju redan vid ett flertal tillfällen i bloggen berättat att ett av mina livsmål är att skriva en roman innan jag dör. Igår kände jag att det börjar bli dags. Eller jag har känt det länge.. men jag har inte kommit på någon bra historia som jag vill skriva. Men igår gjorde jag det. Jag har nu lagt upp en plan för bokens innehåll. Början-upptrappning-mitt-överraskande händelse-upplösning-slut. Min story är färdig för att börja skrivas. Och jag älskar det! Jag är sjukt inspirerad och hoppas sååå att det håller i sig för jag tror på min romanide. Ska bara göra klart filmen först...

Så nu finns det lite kreativa planer på skapande processer av flera slag. Har även en del fotogrejer framför mig som jag tänkt mig.
Och skriver jag en roman så lovar jag att sluta missbruka språket så illa som jag gör i min blogg. Exempelvis så ska jag sätta upp en strafflista bredvid min dator på straff i olika skalor som jag måste straffa mig själv med varje gång jag använder ordet "sjukt". Kommer börja med det lägsta straffet typ "kläm dig själv hårt i kinden" till tuffare saker som att "Köp ett hundhalsband med nitar på och använd som pannband på jobbet en dag". Och jag LOVAR att med såna straff så kommer jag INTE missbruka vårt simpla men goa språk. :)

LOVE LIFE!

1 kommentarer:

Blogger **MY LIFE** sa...

Du impar ena gången efter den andra. Finns det något du INTE kan??
Lyfter på hatten åt en duktig tjej..Keep on

XENA

3:02 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida