måndag, september 17, 2007

Tre filmer på en helg


Hannah med H

En film som skulle kunnat vara bra med bättre skådisar och ett noggrannare arbete med manuset. Känns som att man skrivit av manuset direkt från boken, utan att anpassa det till film. Detta gör att diskussioner och vissa situationer känns krystade och inte trovärdiga. Nu känns filmen töntig och jag sätter ett stort "B" framför den. Det jag tyckte om med filmen är tjejens tankar, dikter och hennes sätt att vara. Kan bero på att jag kände igen mig mycket i hennes sätt att vara från när jag var i hennes ålder.

Pingvinresan

WOW! Vilken FANTASTISK film!! Vilket foto!! Vilken känsla för rätt musik och kameravinklar i rätt moment! Vilket äventyr! Ett liiiitet minus för Gösta Ekmans rätt tråkiga berättarröst. Men med tanke på resten av filmen som var desto mer talande så går det att ha överseende med det. Det var en sekvens där två pingviner gosade.. jag blev helt tagen. Vågade knappt andas, hjärtat bultade och just i den stunden kändes det som att det var det absolut vackraste jag någonsin sett! En femma!


This is England

IGEN en FANTASTISK film! (Jag har haft tur i helgen). En extremt berörande film med fantastiska skådespelare. Speciellt duktiga är Thomas Turgoose (Shaun) och Stephen Graham (Combo). Faktum är att de är så duktiga så de är häpnandsväckande! En film ni bara MÅSTE se!! En mycket stark fyra!

Och som vanligt är det bara att klicka på bilderna för att få veta mer om filmerna!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida