tisdag, september 11, 2007

Saker jag helt enkelt inte klarar av

1 Packa en matkasse.

Jag FATTAR inte varför det är så omöjligt?? Hur jag än gör så sticker det ut kantiga hörn som river hål på påsen. Och även om det inte blir hål så ser min påse helt missbildad ut om man jämför med de andras påsar! De andra "Ica/Konsum kundernas" kassar ser ut som helt-vanliga-matkassar. Men MINA.. ja, de ser helt enkelt totalt missbildade ut av den grovaste sorten, de är oformliga, kantiga och ALLTID överfulla. Kanske är min uppgift? Jag menar, vi människor får ju ibland missbildningar. Kanske är så att min uppgift i livet är att göra det jämlikt mellan människor och plastkassar. Genom att skapa missbildade plastkassar. Bra. Då vet jag. Men jag förstår fortfarande inte vad jag gör för fel. Jag tycker ju att jag gör rätt?

2 Sköta mina blomväxter

De dör. ALLTID. Spelar ingen roll hur ömt och kärleksfullt jag sköter om dom. Spelar ingen roll att vattentemperaturen är omsorgsfullt vald och antagligen perfekt, det spelar ingen roll att jag aldrig glömmer att vattna och att jag aldrig vattnar för lite (?) eller för mycket (?). Nu håller min stora favoritblomma på att dö oxå, TROTS att jag verkligen LOVAT mig själv att hålla den vid liv. Förr i tiden så höll jag på att prata med blommorna, hade hört att det skulle vara bra för dom. Men det var måttligt trevliga konversationer då blommorna var dåliga på att ge någon respons. Men jag pratade tålmodigt vidare "Jaha, så här är du så grön och fin idag. Kanske ska prata lite med dig så du växer dig ännu vackrare?". Men sen där någonstans så tog fantasin och inspirationen slut och det var svårt att veta vad jag mer skulle säga. Vad säger man till en tyst krukväxt som bara står där och ser skaplig själlös ut? Jo, någon gång använde jag en av mina blommor som terapi, jag diskuterade mina kärleksproblem med den. Den dog snabbare än någon av mina tidigare blommor. Så det gör jag INTE om igen. Man lär sig av mina misstag. Jag ska alltså aldrig mer belasta mina blommor med mina kärleksbekymmer.

3 Sy.

Jag vet inte varför det är så svårt. Jag är ju dock skapligt kreativ annars. Men det är något med mig och synålar, trådar och tålamod som inte riktigt funkar. Det trasslar alltid till sig. Och trasslar det inte till sig så är stygnen fula. Och sneda. Fast ok. Någon gång har jag lyckats lägga upp ett par byxor på egen hand. Och lagat något hål tror jag minsann att jag lyckats med någon gång oxå. Och något lakan, då behövde jag bara sy raksömn någon centimeter in på kanten! :) :) :) SKITBRA! Men någon karriär inom sykonsten ska jag INTE ge mig på.

4 kommentarer:

Blogger M sa...

Ja, livet är hårt ibland mot en :)

3:56 em  
Blogger Mattias S sa...

1. Börja med att ta en påse extra varje gång? :)

Livet är hårt mot dom hårda!

8:08 em  
Blogger Ninaw sa...

Tro mig, jag har provat ALLT! Skulle jag så välja fyra kassar istället för två så skulle de alla fyra se ut på samma sätt! Det är helt sjukt! Men tack för tipset mattias! :)

10:09 em  
Anonymous Anonym sa...

Hahah, ja är det inte värre problem än så,så kandet ju va;-) Ha det gott!
http://rospinglan.blogg.se/

7:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida