onsdag, september 19, 2007

YEEES!

Damn vilken god ide jag kom på nu!!!

Jag ska så klart ta med min VIDEOKAMERA till Thailand oxå! Tänk vilket minne att ha med sig.. Får med pulsen, människor man möter.. Miljö. Tänk sen att få redigera allt hemma och lägga till musik och lägga till effekter..

Framför allt roligt blir det ju att jag faktiskt kommer kunna visa mina barn min resa när jag kommer hem!

Klart jag ska ha med mig min videokamera! Sen att hela min väska enbart kommer bestå av min kamera och min videokamera gör mig inte så mycket.. Det får det vara värt.. :)

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Bra idé .
Gör dig ett namn på
http://www.resdagboken.se
så kan du ladda ur korten och spara dom där.
Jättebra sida.
Följde med Brorsans son och flickvän genom deras 3 månader långa asienresa genom den=)
Ha de gott!

11:14 fm  
Blogger Thomas sa...

Hejsan !

Låter ju som en alldeles utmärkt idé ! Risken är väl bara att du kommer tillbringa alldeles för mycket tid sen (vaken) för att redigera den filmen också ;-)

Ha en fortsatt bra dag & en trvlig kväll !

Varma hälsningar, Tierra

1:43 em  
Blogger M sa...

Du har inte tänkt på stöldrisken med en 11 000-kronors kamera och en videokamera med dig? Ett råd som jag fick var: Ta inte med dig något som du inte har råd att det försvinner. Rätt bra råd! Risken att bli rånad är sjukt stor om man har med sig dyrbara grejer som syns. Dessutom ska man ju hinna uppleva också och det är inte lätt om man springer runt och fotar hela tiden.. :)

2:04 em  
Anonymous Anonym sa...

Bra sagt Malin, darfor kan jag tillagga, en bra reseforsakring med lag sjalvrisk dar stold och ev. personran ingar ar mkt bra att ha. Sedan ar det mkt formanliga priser pa fot oc hvideoutrustning i Bangkok om du behover mer prylar, typ stativ, blixt m.m.

2:43 em  
Blogger Ninaw sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

3:26 em  
Blogger Ninaw sa...

Med tanke på att jag nästan lever för att fota så ser jag det som galet att inte ta med min kamera. För mig så blir upplevelserna som störst när jag får fånga dom genom en kamera. Skulle nog knappt klara av att njuta av mina stunder utan kamera.. skulle bara känna mig frustrerad och handikappad. Nu när jag fått upp intresset för att filma och klippa oxå så vill jag absolut utveckla det. Alla människor är vi olika men JAG vet att jag skulle få absolut bästa upplevelsen av resan om jag kan kombinera alla mina passioner.. fota, filma och resa. Däremot ska jag lägga till extra försäkring på min nya kamera.

Jag kan verkligen inte komma på en bättre gåva till mig själv eller mina barn att faktiskt göra en liten dokumentär av mina resa. Tänk att sitta där 70 år gammal coh se på en egenhändig film från ett av sina största äventyr i mina liv. Och efter att ha varit borta från mina barn i tre veckor tror jag dom verkligen skulle bli glada av om jag delade med mig av det jag upplevt så dom får en förståelse för vart jag varit.

Så fungerar jag. Med kamera och möjlighet att filma så förstärker jag det jag uppleveler. Det är nog svårt för någon att förstå hur det är när man kommit in i fotandet som jag. Vad jag än ser och upplever så ser jag det i fotografier och många gånger svär jag över att jag inte har kameran med mig. Detta är inte jobbigt.. snarare känner jag mig välsignad över att ha hittat något som jag kan brinna så starkt för och som ger mig möjlighet att dokumentera, förmedla och dela med av.

Jag har bra kamera.. men skulle dock behöva ett teleobjektiv.. kanske ska passa på i Thailand då. Stativ har jag. Funderar på att köpa en digitalvideokamera dock oxå.. och en blixt. Men jag har inte råd med allt. Men jag har redan tänkt i de där banorna.. att investera där i sånt om jag nu skulle ha råd.

3:29 em  
Blogger Ninaw sa...

Dessutom så känner jag mig sällan så hel och lycklig än med min kamera i min hand! :)

3:30 em  
Blogger M sa...

Förstår absolut, du vet ju hur mycket jag tycker om att fota :) Men vet också många som blivit av med prylarna på resan och inte kunnat få ut några pengar för de försvunna grejerna. Min poäng var bara om det var nödvändigt att ta med båda. Men känns det rätt ska du ju såklart göra det. Men som jag skrivit förr; fixa försäkringar på det som är stöldbegärligt så löser det sig nog och göm grejerna i fula väskor när du inte använder dem :)

4:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida