torsdag, augusti 09, 2007

Paprika

Klicka på bilden för mer info om filmen

Japansk anime för vuxna. Det mest utflippade och flummiga jag sett. Jag kan inte tänka mig annat än att mr regissör Satoshi Kon och romanförfattaren Yasutaka Tsutsui tycker om att ta droger.. Jag har aldrig tagit LSD men jag kan tänka mig att det är så här utflippad det skulle bli om man skapade en film eller skrev en bok under en LSD tripp. Jag fnittrade en hel del när jag såg den. Människorna har så skönt tecknade uttryck. Dessutom så är det så härligt när det är så totalt utflippad och precis vad som helst kan hända. Inga gränser finns när du stiger in i drömmarnas värld. Och Drömmarnas värld är precis vad den här filmen handlar om. Dock så var den kanske lite väl utflippad för att man skulle orka hänga med i precis allting och den blev kanske lite väl rörig.. Den får en trea i betyg. En bra film som jag är glad att jag såg, men så mycket mer än så var den inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida