söndag, augusti 05, 2007

Sista dagen på semestern

Den sista dagen på semestern är nu på väg att gå över till kväll.. Tre veckor har förflutit och på den tiden har jag hunnit:

Äta upp mig tre feta kilon
Upplevt Berlin
Planerat mitt liv
Blivit "typ" vegeterian
Blivit lite solbränd
Fått ett varmare hjärta
Har blivit en skapligt utvilad och nöjd kvinna

Inte dåligt. Men de där tre kilona.. gah! Idag så var jag på badet som ligger här i närheten.. jag är inte tjejen som gillar att visa mig i bikini.. men har man barn så får man väl offra sig. Och man måste ju hålla sig i närheten av sina lilla tös när hon badar.. så jag satte mig ner vid poolkanten i min röda självlysande bikini och försökte se ut som en vacker sjöjungfru men kände mig mer som en exponerad padda. Men det är ok. Det fanns fler paddor omkring mig vilket fick mig att känna mig lite bättre till mods i alla fall...

Nu är det allvar. I morgon börjar en ny tid i mitt liv. Eller rättare sagt.. tillbaks till livet som var innan semestern. Slut på kakor, kvällsmål, vardagsrökning, sena nätter (yeah right..) men främst: Börja springa och komma igång med träningen igen. Och nu när jag sagt det här på bloggen så tänker jag inte komma undan med det.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Nina!

Ja, märkligt nog vaknar man till meningsfulla insikter när kroppen får sig en dos vila och ett lass lyckokilon.

Det är värt det. En begränsad tid –

Och jag hoppas nu att du får ett lugnt uppvaknande till ditt "allvar" med ett varmt hjärta och solbrända kinder, utvilad och glad!

Kram från Camilla

6:57 em  
Blogger Emma sa...

Låter som om du har haft en härlig semester. Jag har lyssnat lite mer på dina låtar nu och tycker verkligen om After seven years love och har nu fått den på huvudet. Så skönt!

10:09 em  
Blogger Ninaw sa...

Camilla: Tack för dina fina ord!

Emma: Shit vad du är gullig! Så glad att du bjuder på det och berättar.. jättefint! Tack!

8:48 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida