tisdag, juli 31, 2007

28 weeks later



TYVÄRR så såg jag inte första delen. Men jag fick förklarat för mig vad som hänt och det störde inte alls att jag missat den. I förra filmen så härjade ett virus som gjorde folk till fullkomliga monster (men i samma mänskliga skepnad.. just a little bit less nice..typ) om de kom i kontakt med en "bärare". Viruset spred sig snabbt och smått obehagliga skrikande och blodtörstiga galningar till människor lyckades utplåna större delar av England. Efter en intensiv kamp lyckades man till slut utplåna viruset och i denna films början så jobbar man för att återuppbygga sen förstörelsen och man har redan hunnit en bra bit på den vägen.

Den här filmen är ett MÅSTE att se!!! Såg den en av kvällarna i Berlin faktiskt. Puh! Jag minns faktiskt inte när jag senast satte en femma på en film.. men det var lääääänge sen. Detta var en klockren femma. Helt GALET BRA! Story, skådespel, soundtrack för att inte tala om FOTOT!! Man blir bara helt matt.. sitter med öppen mun och nästan glömmer av att andas emellanåt. Finns nog inte många ögonblick i filmen som inte i detalj är totalt genomarbetade och konstnärligt genomtänkta fotografiskt. MÄSTERLIGT fotografi! Dessutom så är den faktiskt rätt obehaglig emellanåt.. och jag är normalt sett inte speciellt lättskrämd. Haha.. eh.. jo, det är jag.. men inte av film menar jag förstås.. ;)

SE DEN!!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida