söndag, mars 11, 2007

Min utekväll

Usch vilken äcklig marknad det finns där ute... Bara en massa äckliga fyllon. Vad är det för fel med att bara dricka sig glad?

Hur som helst så var början av kvällen lite småtrevlig. Stötte på en tjej som var i sverige bara för kvällen, hon bodde nämligen i Köpenhamn under helgen då hon var där i jobb. Men kom från NEW YORK! Haha.. inte varje dag man stöter på newyork-människor ute. Frågade om hon inte upplevde Sverige som rätt litet.. det gjorde hon ju så klart. Det var en kille i sällskap med henne, de var väl där via samma företag eller något.. han var oxå bara här över kvällen men han kom från England. (Rätt söt kille faktiskt!)De var rätt trevliga och de dansade och var glada utan att vara dräggiga.

Resten av människorna:

Drägglade med stora koögon
Gick runt och försökte taffsa eller komma på en anledning att lägga armen om en.
Stod med kisande ögon och dryg uppsyn och tog sig själva på lite för stort allvar.
Vinglade runt på stället, vindögda med kläderna haffsiga och köpte sig ännu mer att dricka. (Smart drag! Eller?)

Fy, vad äckligt. Jag tror nog inte riktigt att det här med såna här discon passar mig riktigt. Jag tycker det känns så otroligt meningslöst liksom. Det ÄR dock roligt att dansa en liten stund. Men jag vill ha möjligheten att kunna sitta och snacka och ta det lugnt oxå. Lära känna människor, se sig om och relaxa. Det prioriterar jag hellre. Jag tror dessutom att jag gillar såna människor mer som är lite mer "pub-människor". Sen finns det inget osexigare än desparata människor. Tycker det ligger något desperat över såna där "disco.ställen". Men man lär sig så länge man lever.

Så räddade jag livet på en kille oxå. Joda, det är faktiskt sant. Toaletterna låg på övervåningen dit det gick en spiraltrappa upp till. Så kön stod liksom i trappen.. Så när jag står där så ser jag en kille vingla ut från toaletterna med byxorna oknäppta och med ögon som inte var mer än som små streck. Jag utbrast högt till de andra i kön att göra sig beredda för olycka. Mycket riktigt så ser jag i nästa sekund hur killen bara tar ett steg rakt ut i luften och alltså håller på att falla framlänges.. men jag hinner få tag på honom i tröjan, vilket hejdade fallet så pass mycket att de nedanför oxå hann reagera. Slutligen lyckas jag få en i kön att hjälpa mig att leda honom ner..

Nästa gång jag ska ut så ska jag hålla mig till trevliga hak med bord och skön musik i bakgrunden. Ingen RnB eller Hip Hop på överröstande volym alltså. Huga! Snart kommer uteserveringarna igång... då blir det väl lite annat.

Och efter en sån kväll så skulle man kunna dö för att så snabbt som möjligt bara få vara i sin egen säng genom att knäppa med fingrarna. Men det gick inte. Men ojojoj vilken stor kärlek jag kände till min lilla bädd när jag väl fick krypa ner i den.

1 kommentarer:

Blogger Moi sa...

Ja jag ska inte uttala mig, jag har aldrig varit en sån som går på disco eller liknande. Det räcker med vad man ser på finlandsbåtarna, och de åker jag bara ibland. Men jag har nog samma uppfattning som du vad gäller folket där, de bara dricker och sen kan de knappt gå till sin egen hytt eller hem.
Näe tacka vet jag ett vettigt ställe med trevlig levande orkester och "riktig" dans dvs foxtrot, bugg och sådant.

2:47 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida