torsdag, mars 08, 2007

Haha!

Måste bara berätta... Nu har jag gjort det jag nästan förväntade mig skulle hända en dag. Jag började prata engelska med en svensk utan att tänka på det. Jag var helt inne i ett engelskt "tänk" pga mycket engelska besökare och många engelspråkiga kollegor (eller vad man ska kalla dom på kontoren) som varit nere och ströpratat under dagen så jag märkte inte att jag bara fortsatte.. Fast han verkade knappt reagera, bara svarade som vanligt på svenska. Först kändes det bara konstigt tills jag kom på att "vänta, pratade jag just engelska med honom?".

*skrattar*

Sen skrattade vi åt det så det var ingen skada skedd, men ändå. Det kändes lite småfånigt..

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag tycker det var ganska festligt jag.Hade ju varit värre om grabben inte förstod vad du sa:/

7:18 em  
Blogger Emma sa...

Här kan du läsa artikeln med intervjun med gumman.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=588979,00.html

8:39 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida