onsdag, mars 07, 2007

Antar utmaningen

Annelie har utmanat mig:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information

1 Jag är rätt duktig på att tala baklänges. Har ingen aning om varför.. upptäckte det av en slump efter att ha sett ett program med människor som gjorde konstiga saker. Så provade jag och insåg rätt snart att jag gjorde det mycket lättare och snabbare än vad andra människor gör.

2 Jag är både vänster och högerhänt. Jag är mest högerhänt men har inga problem med att byta när det skulle behövas. Ex när jag äter så händer det att jag byter utan att tänka på det.

3 Jag har som 12 åring turnerat i landet med ett vuxet teatersällskap. Jag fick ledigt från skolan i flera veckor och hade en kvinna som hjälpte mig med skoluppgifter. Jag spelade Louison i Molliérs (Hoppas jag stavar rätt nu) teateruppsättning "Den inbillede sjuke".

4 Jag har varit inne i en lägenhet i Berlin som öppnades med en tandborste istället för nyckel, som hade badkar i köket, hade ett rum som man kom till genom att gå genom en klädkammare och som hade målade gubbar på väggarna.

5 Jag har pratat i telefon med basisten i bandet Marylin Manson. I minst en kvart. Han ville träffa mig nästa gång de kom till Sverige.. Men han har inte hört av sig. Men det är nog lika bra det.. hehe (En lång historia, men rätt rolig)

6 Jag har fått skriva autografer åt en massa flickor efter att ha medverkat i en talangjakt (2001 tror jag det var..) jag blev uttagen till (Jag uppträdde och sjöng med en egengjord låt) och som hölls på Birkabåtarna mellan sverige och finland.

haha, det här var ju roligt! Skulle kunna komma på massor av fler känns det som.. Det här var liksom bara det första som dök upp.. Jag har varit med om så mycket sjuka saker i mitt liv.. Det blir väl så när man är lite äventyrlig i naturen.. Men nu har jag haft ett mycket stillsamt och tryggt liv de sista 7 åren. Men som singel.. ja, nu ska jag nog hitta tillbaka till den sidan igen. Kanske lite mer ansvarsfull dock med tanke på att jag är mamma idag.

Hmm.. jag bryter reglerna.. hoppas ni inte hatar mig.. Men jag har inte så många bloggvänner och de jag har, de har redan blivit tagna. De som jag har och som inte blivit tagna tror jag inte skulle uppskatta detta.. men ok, jag vågar mig på att prova.. Malin, Emsellen och Sarah. Får väl se om ni vill eller inte.. man är ju inte tvungen.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vet inte om du antog den från mig,men det var riktigt roligt att läsa.Ska berätta för min lilla tjej att du talat med Mansonbasisten,då blir hon grön;)
Ha en fin dag/Kram
PS.Jag är glad att du verkar må så himla mycket bättre nu

12:51 em  
Blogger M sa...

Kul grej. Ska börja fundera då :)

2:02 em  
Blogger Ninaw sa...

Bara för det så måste jag komplettera just den delen för din dotters skull.. ;)

3:20 em  
Anonymous Anonym sa...

Hej igen!
Hon står här brevid just nu och läste texten två gånger;)
Kram

3:31 em  
Blogger Emma sa...

Kul att läsa! Hm....men det känns inte som om jag har så mycket underligt att komma med. Ska ta mig en riktig funderare och gräva i min barndom.

10:09 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag blev också tagen..
Och insåg att de flesta andra redan var tagna. Men nu finns mina 6 saker prydligt uppradade också.
Kul att du också varit i Berlin..
Ha de bra
Cinapina

8:32 fm  
Anonymous Anonym sa...

Nu har jag skrivit. :)

11:17 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida