tisdag, juli 31, 2007

Tillbaka hem








Så tillbaka i mitt varma ombonade vardagsrum framför min lilla trygga dator igen. Berlinresan har varit helt fantastiskt. Min söta och jag har varit totalnördiga mer eller mindre från morgon till kväll med våra kameror. Och turistiga. Jo, faktiskt. Inte riktigt min stil... men tog man turistbåten genom Berlin så inte bara såg man så mycket mer av staden utan det gav oxå fantastiska fotomöjligheter från bästa parkettplats! Sen var det museum och långa promenader. Första dagen hade vi tur med vädret, de andra dagarna var vädret piss.. men allt blir vad man gör det till så jag har inte brytt mig nämnvärt.
Vi bodde i en gammal bekants attelje (Han är konstnär, målar med olja på duk) mitt i Östberlin. Det var en upplevelse bara det. Maken på bohemisk och annorlunda lägenhet har jag sällan vistats i. För att inte tala om hur skitig och rörig den var! Faktiskt rätt äckligt.. men på något sätt charmigt.. passade in i det stora, gamla och trasiga huset... Ett hus som antagligen hade rivits för 20 år sen om det funnits i Sverige.
På kvällarna blev det lite restaurangbesök och rödvin. Sista kvällen drack jag två tiquila trots att jag ALDRIG dricker sprit. Men det var skoj.. jag blev lika tokig som vanligt av det. Skrattade så jag fick kramp av precis ALLT! En skapligt trevlig känsla.. *ler*
Här har jag valt ut två bilder som jag tycker symboliserar Berlin från två olika sätt. Det moderna och det välbevarade och gamla med de självklara målningarna, budskapen och graffitin längs husväggarna! Texten"How long is now" bara älskar jag. Skön fråga. Hur långt är nuet? En sekund? Men det kan det ju inte vara eftersom nuet du tänkte när du började tänka redan är borta när du börjat på tanken? Flum flum.. Eller så... Äh.. jag ska inte börja.. då kommer det inte finnas något hejd på mig..
Lägger upp en länk med lite fler bilder så fort jag redigerat och valt ut.. Hoppas ni alla haft underbara dagar och att ni inte gett upp hoppet att fortsätta läsa min blogg..

1 kommentarer:

Blogger M sa...

Kul att höra att du haft det bra! Ser fram emot bilderna :)

4:13 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida