tisdag, juli 31, 2007

Mina nya planer..

Har länge tänkt sluta äta kött. Men så är det ju så GOTT.. och så är det dyrt med vegetariska varianter av kött.. och inte lika lätt att få tag på. Och sen när man har barn så tänker man att dom behöver ju proteinerna. Och sen så är man jävligt lat ibland helt enkelt.

Men på senare tid så har jag ätit en del vegetariskt och insett att jag faktiskt inte saknar kött alls. För ersättningsprodukterna som finns är faktiskt jättegoda! Dessutom så GÅR det att få tag på överallt och det går att tillaga som vilket vanligt kött som helst. Och så JÄTTE mycket dyrare är det inte heller.. Och mina barn bor ju varannan vecka hos sin pappa som äter kött, plus att de äter det både på dagis och skola. Så jag inser att jag inte längre har något att skylla på.

Så min nya plan är att faktiskt sluta äta kött. Faktum är att jag till och med försökte äta kyckling igår.. bara för att se om jag saknade det eller om jag upplevde det väldigt mycket godare. Men det konstiga var att jag nästan fick kväljningar när jag tänkte på att det var en liten fågel jag satt och åt på. Innan så åt jag av vana.. men eftersom jag inte ätit kött på ett tag (några dagar, men har överhuvudtaget ätit mindre kött än annars de senaste veckorna) så fick jag liksom en ny syn på det.

SÅ mina vänner.. vi ska se om detta kan vara något för mig. Det känns så. Idag åt vi tacos. Lagad på vegetarisk köttfärs. Och det var jättegott. Kanske inte lika saftigt.. men det kan det vara värt. Jag ska prova. Det känns bra. Jag tror på det och tycker att tanken känns både god och fräsh. :)

4 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Bra val! Jag har inte ätit kött på 6,5 år. Slutade när jag kom hem från Florens där jag bodde några månader. Blev så äcklad av alla döda djur som hängde uppochner i butikerna. Har inte saknat kött alls. Men så är jag ingen riktig vegetarian heller, äter både fisk och skaldjur.

10:12 em  
Blogger Ninaw sa...

Synd att jag inte från början äter fisk och skaldjur då.. ;) Jag får klara mig helt utan helt enkelt. Men man får väl se det som en testperiod. Tänker inte vara så hård mot mig själv. Så länge det funkar och jag mår bra av det så är det ju bara att köra på. Tycker det känns tilltalande. :)

11:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Lycka till! Jag äter inget kött sen ett tag (7,5 år) och tycker inte jag saknar något. Heja!

12:43 fm  
Blogger Ninaw sa...

Hej Mareld! Gott när du tittar in då och då. Så du är vegeterian.. det visste jag inte. Ja, men då är jag som halft som halft med i den balla klubben nu då.. ;)

2:42 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida