onsdag, juli 04, 2007

Alice Timander död

I förrgår kväll satte Alice Timander på sig sitt finaste nattlinne. Kanske visste hon att det var sista gången hon bytte om till nattskruden? Samma natt lämnade nämligen Alice Timander sitt jordeliv. Helt otrolig kvinna. Jag hade inte velat byta liv med henne.. det är inte hennes livstil jag beundrar. Utan det var hennes livslust. Hennes inställning till åldern. Typ "Aldrig för gammal för att vara ung". Hon levde som hon ville och sket i att folk snackade bakom ryggen. Ville hon gå på gala som 91 år: Då gick hon på gala. Hon slutade aldrig leva. Lät aldrig sin ålder styra sina lustar.
Jag hoppas att jag får dö på ett lika underbart sätt. Lika stolt och lika fridfullt. På hemmaplan. Med ett långt och rikt liv bakom mig.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Synd på Alice, vi sörjer henna allihop...

Trevlig blogg by the way

10:59 fm  
Blogger Ninaw sa...

Hej Tromba! Tack för din titt! Ja visst är det synd när någon dör.. men så är ju livet. Vi får vara glada åt att hennes liv blev så rikt som det blev och att hon fick dö på det bästa sättet!

Tack för den fina kommentaren! :)

11:15 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hej nina!

Jag har Alice som bordsdam på en fest en gång. Hon var otroligt mycket roligare och trevligare än jag trodde, och framför allt gav hon ett ganska smart intryck.

Hon fick chili con carne i papptallrik på festen, men tyckte det var bland de roligaste festerna hon varit på på mycket länge, eftersom hon för en gångs skull kunde diskutera något med de andra gästerna :-)

Ett par månader senare var hon på en stor bild i Hänt Extra tagen på en Rolling Stones konsert. på bilden var hon iklädd en t-shirt hon fått av oss och en skitstor boaorm :-)

Vila i frid Alice

9:51 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida