tisdag, juli 03, 2007

Välkommen till Möllan i Malmö!



Älskar dessa gatuhus mitt i flummen...


Även ett cykelhjul kan vara fint..


Åh målade dörrar..


En skaplig sliten husvägg..


Cyklar är en del av möllan, de ska vara gamla och bohemiska..



Coola killar sitter och slappar vid sidan om möllevångstorget.. har stenkoll på allt och alla.. de BOR där!!


Möllevångstorget i all sin prakt.. På Dagarna fylls torget av frukt och grönsakshandlare som skriker i munnen på varandra "Bananer MYCKET billigt"och ju senare till kvällen desto mer folk som smyger ut för att vara en del av ett trevligt nattliv..



Här gillar man att sitta när det är soligt.. uteservering så långt ögat kan nå på torget..fullt med intressanta människor..



Och har man tur när man sitter och fotar för fullt och leker med inställningar så väljer folk att possera! Skönt gjort! Love it!

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Snyggt! Bra bilder, bra budskap och bäst av allt, platsen du valt!

Välkommen att besöka nystartade Malmöbloggen !

12:36 fm  
Blogger **MY LIFE** sa...

Härliga bilder..

ja du.. NYBRO.. HUR hamnar man där?
Det är en mkt bra fråga. *fniss*
Mina päron flyttade en heldel så jag har bott och gått i skola på många platser i landet.
Kan inte dirket påstå att Nybro var där jag trivdes bäst men men...
Ska iaf ner till min bror I Kalmar nästa vecka. Nästan tillbaka till brottsplatsen.
Trivs mkt bra där jag bor nu..

Ha en fin dag.. Här är det MULET..
OVANLIGT ELLER HUR.. attans sommar.
Kram
**XENA**

9:36 fm  
Blogger Ninaw sa...

mb: Tack. Ska kolla in den. :)

xena: Nej, Nybro är väl inte jättefantastiskt. Men jag hade turen att ha fantastiska och intressanta vänner under den tiden jag bodde där vilket bidrog att jag tänker tillbaka på Nybro tiden med varm nostalgi. Trots att själva staden är dödligt stilla. :)

11:13 fm  
Blogger M sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

4:02 em  
Blogger M sa...

Fina bilder! Kul att se att du kommit igång med kameran :)

4:09 em  
Anonymous Anonym sa...

Va kul att få se bilder, fina dessutom=) Trivs du med nya kameran?

9:37 em  
Blogger Ninaw sa...

Malin: Tack, ja det är roligt. Men det är mycket att lära!

Annelie: Jag trivs bra med den.. men som jag skrev till malin ovan så är det väääldigt mycket som jag måste lära mig. Så det blir att träna och fota så mycket som möjligt!

11:05 fm  
Blogger Emma sa...

Åh....kul idé att fota dina kvarter. Gillar Malmö men har varit där alldeles för lite. Typ två gånger men bara en gång en lite längre tid. Verkar mer avslappant på Möllan än på Söder.

7:16 em  
Blogger Ninaw sa...

emma: Ja, kul! Söder är underbart.. längtar ofta tillbaka. Men jag känner inte att man riktigt kan jämföra möllan med söder.. På "ett" sätt kanske.. men ändå inte. Söder är mer "svenskt". Möllan är extremt internatioellt.. Många små utländska livsmedelsbutiker, små flummiga butiker som säljer ALLT mellan himmel och jord till låga priser, torghandel, små kiosker med exotiska varor och inte en svensk restaurang (vad jag kan komma på) så långt ögat kan nå.. det är kebab och falafflar, thai och indiskt osv. Det bor mycket nysvenskar runt möllan. De som rör sig runt där är nysvenskar, boehemer, konstnärer, musiker och så vanliga medelsvenssons så klart som tycker om den öppna stämningen. På möllan är det inte ovanligt att se familjer med barn på pubarna. Det är så det är där.. Där är man hur man vill och allt är ok. Så länge du kan bete dig.. Älskar både möllan och söder. Kan inte säga vilket jag gillar bäst. Söder är mys oxå.. sen har man ju lite nostalgiska känslor för söder oxå.

10:21 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida