tisdag, juli 03, 2007

"OM" Lilla jag funderar i galna tankar..

Tänk dig att nästa gång du såg dig i spegeln så hade du förvandlats till det könet du inte är idag. Du känner dig likadant som nu.. bara att kroppen du ser i spegeln är av ett annat kön. HELT PLÖTSLIGT! Nu skulle du ju självklart få en chock utan dess nåde... kanske svimma, få panik eller kanske börja snuska dig med dig själv.. men tänk om du INTE gjorde det. Tänk istället att du bara lugnt och fint konstaterar att så här är det just idag. När du kommer tillbaka till ditt kontor, eller vart du nu är.. så hittar du en lapp på din plats i glittrande magiskt guld med orden "Passa på, det här är bara för idag". Trevligt va? Och det bästa! INGEN känner igen dig, du kan göra VAD du vill!

Nu när du lämnar din spegelbild och möter världen med din nya kropp.. tror du att du hade förändrat ditt beteende på en gång eller hade du varit densamma? Hade du passat på att stöta på folk av det "egentliga" samma kön som dig eller vad hade du gjort? Du har kvällen på dig.

När du sen äntligen möter din säng till kvällen så hittar du en ny lapp i glittrande magiskt guld med orden "Nu är det din tur att skicka detta vidare. Skriv valfritt namn på lappen och lägg det under kudden så ska någon annan få samma chans som dig". Vem hade du valt? (Självklart så skulle du vara den enda som skulle känna igen personen i dess nya kropp.. så du skulle ha chansen att smygtitta på honom/henne.. hehe)

Vem hade du skickat det till? Och OM du fick veta vem som hade skickat det till dig från första början.. hade du blivit tacksam eller sur? (Hmm.. den sista frågan är faktiskt den mest intressanta!)

Hey! Vad "jag" hade gjort.. hmm.. Jag hade snuskat mig med mig själv.. sen så hade jag gått ut på puben för att prova att stöta på tjejer i en manskropp.. skulle vara intressant att se hur kvinnor är från det perspektivet. Hade jag fixat det? (Klart jag hade!) Fast det hade nog bara varit intressant att bara gå runt.. prata med folk och se hur folks sätt att tala till mig och se på mig skulle ha förändrats. Och vem hade jag skickat det vidare till? Hmm.. min mamma kanske? Hahaha! Fy fan.. jag borde söka hjälp.. Men det är såååå lite på jobbet att göra idag.. Ta det med en klackspark. Själv tar jag det med en stor glimt i ögat! *ler*

"Weardnina" har talat! Tack för ordet! Puss och Kram!

OBS OBS OBS! Jag ångrade mig just angående min mamma.. Jag kan ju för fan inte välja min egen MAMMA!! Nej.. jag hade nog valt.. hehe.. det får förbli en hemlighet..( Dalai Lama kanske?)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida