måndag, juli 02, 2007

Minnen med James






Jag är på gott humör idag. Idag är en bra dag. När jag kom hem kände jag att jag ville sätta på någon musik i harmoni med mitt humör. Det blev att jag valde James. Ett band jag lyssnat mycket på förr. Och genast så börjar jag dra mig till minnes andra tider..

Som jag tidigare berättat så flyttade jag hemifrån som väldigt ung. Jag hade inte ens fyllt 16 år. Men jag var stark och Självständig och det gick bra. Jag minns tillbaka till min lägenhet i lilla Nybro utanför Kalmar. Mina väggar fyllda med Primal scream (Det var innan de flippat ut som idag) och Thåström. Min stora gräsliga hörnsoffa som gick i brunt. Min lilla stereo på en liten Ivarhylla i vardagsrumshörnet. Och sen en stor tv som jag hittat begagnad och som kostade 200 kr och som brusade. Tyger på väggarna i starkt orange med guldmönster. Och så min katt Misse som jag hämtade ute på en bondgård när han var 6 veckor och som jamade hela vägen i bilen hem därifrån. Samma katt som senare hittade på knep för att få mig att vakna på helgmorgnarna genom att sätta tassen i brevlådeinkastet så det lät jättehögt när det sen slog tillbaka. Det lät i hela trappuppgången och på det sättet så lyckades han alltid få upp mig ett par timmar tidigare än vad jag annars gått upp.. Sen minns jag mina stora beställningar från Ginza, beställde man över 700 kr så fick man gratis frakt. Ofta så slog jag ihop mina beställningar med kompisarna. Det var musik, musik, musik och musikfestivaler och fester. Och ööööööl! Svartsjukedraman, hångel, tuffa spel, fånigt filosoferande, och Snurrande flaskan och sist men inte minst: människor som somnade på konstiga ställen på fester. En gång så försvann en kompis på min fest.. senare när jag kom hem på natten så hittade jag honom sovandes BAKOM min soffa! Helt ruffsig i håret var han när han tittade upp därifrån. Oj vad jag skrattade! Det var livet. Jag var ung, stark och fri. Livet låg framför mig.

Någonstans under den här tidsperioden så ramlade jag över James. Det var inte så att jag blev det största fanset av dom. Men av någon anledning så blev deras skiva Laid den skivan som jag alltid somnade till. Jag hade (har) alltid haft problem att somna till musik. Men till James gick det. Och det blev ett tvång. Till slut så KUNDE jag inte somna utan att sätta på deras skiva. Idag blir jag fylld av nostalgiska känslor när jag hör deras låtar. Varje kväll i flera månaders tid samma skiva när jag skulle somna. Hur orkade jag? Varför tröttnade jag aldrig? Fast det gjorde jag ju dock till slut.. Men nu är det bara härligt att lyssna till dom. :)

Lägger in en cool musikvideo som gör mig så GLAD! Och sen en livevideo som gör mig ännu gladare för att jag tycker James är så grymt cool i den. Vad gör ett litet misstag när man kan skämta bort det? Ni förstår vad jag menar om ni ser den.. UNDERBART! Sen fullkomligt AVGUDAR jag hans dans mot slutet i livevideon. Jag nästan ryser av välbehag.. så skön han är!!! :)

Puss och Kram alla!

2 kommentarer:

Blogger **MY LIFE** sa...

Halloj..
NU blev jag lite paff här..
FÖRST.. Jag flyttade hemifrån efter halva nian.. strax innan jag fyllde 16 alltså.
DESSUTOM har jag gått i skola i NYBRO en kortare peroid.
Jisses. Världen är bra liten hörru.
Tack för din kommentar hos mig..
Det värmde..
Pssst... Du kan visst skriva långa inlägg vi läser gärna iaf.
Kram
XENA

10:57 fm  
Blogger Ninaw sa...

Nejmen! Ja, det var ju lite lustigt. Nybro är inte direkt den staden som de flesta bott i.. :) Hur hamnade du där?

1:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida