måndag, juli 02, 2007

Fick inte köpa cigg!

Nu har det gått för långt!! Idag på lunchen så gick jag och min kollega som jobbar på bygget, till Ica för att köpa cigg. Nej, jag röker inte på dagarna normalt.. men tänkte göra ett undantag.. (Jag vet.. fyyyyy mig! Men det är inget jag ska fortsätta med.) Hur som helst.. för att komma till sak: Min kära kollega från bygget är 22 år. Ganska så exakt 10 år yngre än mig alltså. När jag kommer till kassan så låter det så här:

Kassörskan:"Har du legg?"
Jag: Eh.. nej. Men jag är snart 32 år!"
Kassörskan: Jag är ledsen men jag kan inte sälja till dig om du inte har ett legitimation att visa mig.
Min kollega: Fast jag har legg annars! (Här ler han med ett stort smile)
Jag till min kollega: Ok, tror du att du kan köpa ut ciggaretter till mig?

Vilket han alltså gör. Haha! Känns heeeeelt galet. Men han tyckte så klart att det var jätteroligt att ha fått köpa ut till en snart 32 årig tjej.. Jag kan faktiskt inte heller annat än att skratta. Det är 18 års gräns på att köpa cigg! Och jag vet att jag ser yngre ut än jag är.. men jag ser INTE ut som 18, det lovar jag!

10 kommentarer:

Blogger Mattias S sa...

haha, vad smickrad du måste känna dig! :)
Jag blev helt chockad när jag skulle köpa cigaretter också och hade lämnat legget hemma och inte fick. Jag har ju köpt cigg och så sen jag var 16-17...

1:37 em  
Blogger Ninaw sa...

Haha! Jag veeeet! Helt galet! :D

Ja, jag sprang och smygköpte små paket redan som 14 åring.. så det känns inte riktigt klokt när de frågar legg NU!

1:45 em  
Blogger Mattias S sa...

Men när du var 14 så var det ju ingen åldersgräns! :)

2:30 em  
Blogger Ninaw sa...

Nej, det var det jag syftade på! :)

Var det åldersgräns när du var 16-17? Hur gammal är du nu? Minns inte.. Måste kolla.. 24 år. Hmm..när kom åldersgränsen?

3:01 em  
Blogger Mattias S sa...

Ja, det var det.
1 januari 1997 infördes det, då var jag 15.

5:55 em  
Anonymous Anonym sa...

Känn dig hedrad, även om det var lite väl..tycker även jag.
Ha en fin dag!

9:58 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag fick visa legg när jag köpte folköl åt min man på ica.

Fattade knappt att det var folkölen de syftade på när de bad om legg. Jag anatar att man ska känna sig smickrad. Jag är dessutom 34 år

9:26 em  
Blogger Ninaw sa...

OJOJOJ!! Haha.. ja, jag antar det.. *skratt* Roligt att höra att jag inte är ensam om det då. :)

8:24 fm  
Blogger surtant sa...

ha ha ha... Det har hänt mig med men på Konsum. Och jag ksa fylla 34 i år och där får man så och intyga att man är över 18. Måste ju betyda att man inte behöver plastikoperera sig än på ett tag.

11:39 fm  
Anonymous Anonym sa...

roligt att få höra men när min granne skulle köpa öl på systemet så frågade dom tjejen framför honom om legg... sen när han då skulle gå fram till kassan så tog hon betalt (då tänkte han göra sig lite rolig på kassörskans bekostnad) då sa han mig frågar du inte om legg då sa hon nej tyvärr vi har ingen övre gräns... vilket jag då tycker va ganska klockrent!

10:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida