torsdag, juli 19, 2007

Missing Hours


Click at the pictures above!
Idag så skulle jag vilja presentera ett för oss i Sverige skapligt eller helt okänt band. De heter Missing Hours och är ett Austrailienskt band. Jag tror att de kommer bli riktigt stora inom en snar framtid och tar mig därför äran att vara först ut med att presentera dom. Och hur ramlade jag på dom då? Jo, genom My Space. Jag blev helt "WOW" när jag hörde dom!. Vilket sound, vilken röst, vilken attityd!.. Senare så fick jag ett gulligt meddelande på min sida från dom som jag vidare besvarade. Det hela utvecklades till att vi pratade en del och jag frågade om jag fick skriva om dom här på min blogg för att även ni skulle få lära känna deras musik. De var väldigt smickrade och skickade mig en liten kort story om vilka dom är samt lite bilder. So: Here it comes!

Missing Ours består av syskonparet Anthony och Emma Hewitt. De har spelat tillsammans ända sedan de var 15 år gamla (!!! wow) De skriver allt sitt material helt själva. Börjar med ackustisk gitarr eller piano och arrangerar sen upp resten av låten i studio. Emma berättar att de värderar melodi och text högt, vill att de ska ha en mening. Förebilder för detta är bla Tori Amos och Placebo (Yeah!).

De signerade först ett kontrakt med ett litet skivbolag I Melbourne förra året och sedan tillslut med Sony/BMG, oxå i Melbourne. När skivan väl var klar så åkte de till Los Angeles och fick den mixad av Mark Needham (The Killers, Bloc Party, My Chemical Romance) och mastrad i New York av Bob Ludwig.

Jag vill att ni alla ska gå in på deras sida och lyssna på deras grymma musik! Tycker bäst om Falling Down och So far away men diggar alla fyra låtar på deras sida. Och kom ihåg: Det var här ni hörde om dom först! (Om det nu är så.. ;) ) Förutom att ni kan klicka på bilderna för att komma in på deras my space sida och höra deras musik så kan ni även gå in HÄR!


Take care! And Thanks to Missing Hours who let me take part of Missing Hours bandhistory and gaved me the honour to write about them here in my blog! Wish you the best for the future and of course: The Big Success! Love your music!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=ixjJGUI4JZ4

http://www.youtube.com/watch?v=OkBINLhP4_M

lasse

11:31 em  
Blogger **MY LIFE** sa...

Talar bara om att jag är tillbaka.
Återkommer o läser ifatt senare.
Kram
XENA

8:52 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida