söndag, juli 22, 2007

Im back!


Klicka på bilden!

Har varit borta från bloggen i två dagar.. jag vet. Lite skuldkänslor har jag allt. Men jag har agerat fotograf på Möllevångsfestivalen i två dagar. Jätteskoj! Läste att ledningen som har hand om Möllevångsfestivalen behövde volontärer så jag hörde av mig och frågade om de var i behov av en fotograf. Det var dem och de var jättetacksamma. Så jag har jobbat för dom och tagit uppdrag efter deras önskemål. Känns som att de blev väldigt nöjda med resultatet och mina bilder ligger nu uppe på deras hemsida, plus att de ska använda en del av bilderna i den filmen de sen ska göra om festivalen! Det har varit två mycket roliga OCH lärorika dagar! Har haft fullt upp. Tog över 1000 bilder och det har inte varit det lättaste efterarbetet att välja ut.
Klicka på bilden så kommer ni in i mitt flickr album där ni kan titta på resultatet! Dock så har jag bara valt ut 34 bilder där. Fruktansvärt frustrerande.. finns så många fler bilder jag vill visa... men det kostar pengar att ladda upp fler bilder på sidan. Överväger faktiskt att betala det.. Men tills vidare så är det mycket begränsat. Gå gärna in och titta om ni är nyfikna!!

Nu när det arbetet är klart så ska jag bli lite bättre på att hålla bloggen uppdaterad.. vilket jag ju faktiskt brukar vara!

7 kommentarer:

Blogger Mattias S sa...

Bilderna med röken från ån var ju helt fantastiska!
Bra jobbat!

12:07 em  
Blogger Ninaw sa...

Tack Mattias! :)

2:57 em  
Blogger Emma sa...

Kan bara instämma. Jättefina bilder! Bra initiativ av dig tycker jag, kommer definitivt att få fler fotouppdrag. Du har väl kollat in min lillebrors fotosida? Han lägger upp nya foton under dagbok nästan varje dag. Bara att klicka på bilderna så kommer nya fram. Kram

4:03 em  
Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

8:49 em  
Blogger Ninaw sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

9:09 em  
Blogger Ninaw sa...

Emma: Tack! :)

Lasse: Tack för din kritik. Fast det var ju ett medvetet val jag gjorde.. med hue vet jag inte vad du menar men med saturation. Älskar starka färger och ville ha det så. ;)På många bilder har jag även ökat saturation i efterhand. Tyckte det passade till karnevalkänslan.

9:24 em  
Blogger Ninaw sa...

LASSE! Fuck, jag råkade radera din kommentar! Jag skulle radera min egen som blev konstig och skriva en ny och så råkade jag klicka fel. Hmm.. vad som stod.. om någon undrar. (På ett ungefär kan ju inte minnas exakt)

Något om att bilderna var ok men att det var lite för mycket hua och saturation i dom. Något som lätt går att fixas med i Photoshop. Och att jag skulle få problem med det i Thailand men att jag kunde ändra inställningar på kameran om jag trixade lite.

Och svaret på det skrev jag ovan. :)

9:27 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida