torsdag, april 12, 2007

Lägenheten

Oj, här har blogger plötsligt ändrat allt till svenska.. Blir ju nästan lite förvirrande när man är så van vid att det ser ut på ett annat sätt. :)

Annars.. oj, vad jag planerar och möblerar i mitt huvud. Men framförallt räknar jag. Vad har jag råd med? Vad bör jag prioritera? Det kändes som ett stort steg i går.. då beställde jag ett telefonabonnemang till min nya adress from den första maj. Har alltså nu ett eget nummer.. Allt är så spännande..

Grejen är att den här lägenheten är rätt liten för att vara en trea. Den är dessutom extremt äcklig som den är nu. Det har bott en ung kille där som uppenbarligen inte har haft något intresse för sitt hem. Det känns inte heller som att han har städat på flera år. Allt var slitet. Tapeter hängde på sina ställen. Kyl och frys och spis så gamla så jag blev förvånad att de ens var fungerande. Över skåpsluckorna så var det ingrott kaffe eller vin som nån någon gång har stänkt ner så det runnit lite överallt, men struntat i att torka bort. Dessutom så var de gräsliga, vitmålade (fast gulnade) med några gamla träknoppar som var alldeles för stora.. Kaklet var gammalt vitt med något gräsligt blått mönster i. Toaletten och handfatet ville jag inte ens gå närmare.. I hela lägenheten luktade det svett och ciggarettrök. Instänkt.

Men vad gör man? Först var jag i chock när jag gick från lägenheten. Undrade om jag verkligen vill och vågar flytta in där. Men ju mer jag tänker på det desto mer blir jag istället peppad av det. Snacka om utmaning! Sen får jag trycka på lite på hyresvärden att de får åtgärda det mesta. Jag har redan bett om en extra noggrann överblick över städningen vilket de lovat mig.

Så ni kan ju tänka er så mycket som rör sig i mitt huvud!

Kyssar och kramar till er alla! Tack snälla ni som orkar läsa och stannar trots att jag inte är så jätteaktiv varken på att skriva eller avlägga besök.. Men det kommer jag lovar er! Det ska bara lugna sig lite.. :)

(Kom just på att jag måste göra före och efter bilder sen! )

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej vännen.
JÄTTE GRATTIS!!!
Åhh va glad jag blev att läsa att du får eget snart.. Underbart..
Kommer så väl ihåg känslan.
Första ensamma kvällen i min lgh efter min skilsmässa vet du vad jag gjorde då..???
Då köpte jag en miniskumpa spolade upp ett bubbelbad satte på bästa musiken och bara VAR..
Det var helt underbart.
Önskar dig allt gott.
Nu ska jag ta min förkylning o lägga mig en stund igen..
Kram
Cinapina

12:27 em  
Anonymous Anonym sa...

GRATTIS !

Vad skönt att saker & ting börjar lösa sig... och även om det verkar bli en del arbete med att få lägenheten i skick så kommer det säkert vara värt allt slit :-)

Ha en fortsatt fin dag och en skön kväll !

4:39 em  
Anonymous Anonym sa...

Se det positivt istället. Hyresvärden måste ju lämna över deni bra skick och kanske du får nya vitvaror iställer;)
Skulle det vara nån tapet som inte följer med så kan man ju alltid fixa det själv.
Allt löser sig vet du.......är jätteglad för din skull. Verkligen glad.
Kram på dig

8:53 em  
Blogger Ninaw sa...

Anneli, vad har hänt med din blogg? Jag kommer inte in på den och sidan som kommer upp är gammal.. men hur jag än gör så är det bara dit jag kommer? känner du till problemet?

2:55 em  
Anonymous Anonym sa...

Nej det kände jag inte till:(

10:51 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida