fredag, april 06, 2007

Tågresan till Göteborg..

Den gick av en rasande fart.. Hade köpt mig en bok att läsa och en anteckningsbok att skriva i.. Men jag hann inte öppna någon av dom. Med en Mp3 i öronen och ett drömmande humör så försvinner tiden fortare än du anar..

Drömde mig bort över vyerna, betraktade livet där utanför.. Hann se stormande hav, spännande villasamhällen, åkrar, berg.. Jag såg en rådjursfamilj ta en tupplur i godan ro, jag såg hästar leka varav den ena hästen var så uppjagad och lycklig så han hade spatt.. var en mycket rolig syn att se den springa helt tokigt runt, runt i hagen..

Inne på tåget fanns det en hel hop galna människor med olika historier. Ett rockband på väg till en spelning, en tjej som sydde på sin skinnväska, en indisk kvinna som var så inne i sin musik på sin cd freestyle att hon totalt oblygt satt och mimade med stor inlevelse till musiken. Där satt två studerande med den tjockaste boken jag sett som handlade om SKATTER! De var mycket inne i sina diskussioner om lagar och regler när man fick dra bort och när vilka lagar kunde hjälpa till att hitta undantagen så man kunde lägga till 25 procent när man från början lyckats få ner det till 25 procent. Fattar inte hur de pallade.. jag blev yr bara av att lyssna en liten stund. Men lite roande var det oxå..

Igår skulle jag och väninnan ta det lugnt. Äta mat dricka lite vin och bara prata. Så gjorde vi oxå, till en början. Hon har rätt nyligen träffat sin flickvän. Aldrig haft någon flicka innan, bara killar. Så det är en ny situation för henne och det var mycket intressant att höra henne berätta deras historia. Romantiskt som bara den. Jag blev så inspirerad och lycklig så vid tolv på natten föreslog jag att vi skulle ta en taxi in till stan. Trots att vi satt i mjukisbyxor, rosiga om kinderna av vinet så gjorde vi så. Var jättetrevligt. Fick även träffa flickvännen ute eftersom hon redan från början var ute med vänner. Jättehärlig tjej och de var så söta. Så kära. Så äkta.

Min väninna åkte hem till sin flickvän sen. Jag åkte hem till min väninna. Nu sitter jag själv här.. Lyssnar på hennes goa blandskivor och drömmer mig bort..

Igår var en natt att minnas. Mysig. Varm. Än en gång kan jag bara konstatera att jag LEVER! Och jag är helt tokigt galet kär i det här livet..

Puss och Kram alla goa..

Hälsningar från Göteborg.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Låter mysigt:-)
Ha det fortsatt fint i påsk/kram

11:22 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida