måndag, april 02, 2007

När man minst anar det så hittar man nya vänner..

Hemresan kändes kortare än ditresan till mamma faktiskt. Försökte sova medans mina små flickor gastade för full hals i baksätet.. "Mammaaaaaa, hon slår mig!" eller "Mammaaaaa, hon drog mig i håret.. ouääää!" Emellanåt så kliade min yngsta mig med sina sandiga barfotafötter i nacken.. jätteroligt hade hon och smått irriterad blev jag.. Men så är det väl med barn?

Spelade lite gitarr hos mamma. Det var så länge sen.. Så inspirerad jag blev! Och längtande! Min gitarr är ju sönder där hemma så jag har inte kunnat spela på så länge. Sådan snäll mamma har jag ändå.. jag fick nämligen låna hennes gitarr. En likadan gitarr som på bilden faktiskt.
Så nu har jag en hemma.. nu ska här övas. Framförallt så ska jag öva på att "plocka".. Dessutom så hann jag faktiskt slänga ihop en ny låt.. eller i alla fall något att jobba på i lördags hos mamma. Barnen var ute och lekte och jag satt själv inne i soffan. Tror det kan bli något bra av den..Lite mer jobb som sagt och sen en bra text..
På tisdag ska jag träffa HSB och förhoppningsvis bli godkänd som andrahands-hyresgäst. Troligen så kommer jag att flytta in i mitten av maj. OM de godkänner mig då..

Hon är rolig hon jag ska hyra av. Träffade ju henne för första gången när jag tittade på lägenheten. Medans vi gick där och tittade så hann hon berätta att hon inte var någon "relationsshipstjej" och att hon hade en kille just nu som "bara" var 23.. Vet inte hur gammal hon själv var.. men jag skulle gissa på en 25-26 år. Jättetuff. Mörkhyad, smal tuff tjej med grungestil. Så hade hon en skön stickad keps på huvudet. Så när vi gick ner till bilen så tittade hon på mig och sade "Vilken tuff mamma du är.. Du påminner mig om en kompis jag har både i stil och sätt.. hon är helt galen! Hon klär sig typ som du och är oxå snygg med stora bröst och så". Haha! Visste inte hur jag skulle reagera. Lite annorlunda att säga till en okänd människa.. men så är jag kanske rätt person.. för jag kan inte annat än att skratta och tycka om när människor är så där öppna och spontana. Så jag bjöd på det och tittade ner på mina bröst och svarade "Men de här har jag betalt för och så blinkade jag menande till henne". Då svarade hon "Det ska jag oxå göra.. " och så tog hon tag i tröjan framför sina bröstvårtor och säger "Ja, du ser ju!". (Hon syftade på att hon ansåg sig rätt platt). Rolig! :D

Så när vi pratades vid igår för att diskutera tid för kontraktskrivning så sade hon "Vi kommer nog bli vänner du och jag". Haha.. har aldrig stött på någon sån tjej. Nu tycker ni säkert att hon låter jättepåträngande och konstig.. Men det var hon inte. För även om allt låter lite konstigt så gjorde hon allt på ett så skönt avslappnat sätt.. så det blev snarare lite coolt. Så vem vet? Hon kanske har rätt? Kanske funnit en ny vän? *ler* Ung dock.. men vad gör det?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kul med nya bekantskaper:)
Ha det fint/kram

7:59 em  
Anonymous Anonym sa...

Kikar in och önskar dig en fin dag.
Ska dra o träna nu..
Kram
Cinapina

8:31 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida