måndag, februari 05, 2007

Idag

När jag kom hem igår... så började allt med tårar. Men sen pratade vi rätt så ok efter ett tag. Vi har nu kommit fram till att inte bråka mer. Att försöka vara kompisar i så stor mån det går.

Jag har flyttat in till mellersta dottern, sover i nedre delen av hennes våningssäng och har mitt lilla nattugsbord med tidningar och sänglampa bredvid. Känns ändå skönt. Allt känns så himla krystat när man måste dela dubbelsäng med den man man samtidigt ligger i en rätt jobbig separation med.. även om man försöker bli vänner. Det blir lättare att andas om man ger varandra en chans att få bearbeta och gå vidare.

Jag känner ofta fjärilar i magen. Ibland tror jag de fladdrar av oro, nästan stund känns det som att de fladdrar av frustration och illamående för att i nästa sekund igen tro att de symboliserar friheten som lösgör sig. Då mår jag bra. Nästan oförskämt bra med tanke på situatonen. Men det är bara korta stunder. Men ändå.. det är ju bara början.

Jag fick allt lite bekräftelse i fredags. I form av små söta sms så har det fortsatt även efteråt. Jag har själv inte svarat och känner inget intresse alls. Men det är en bekräftelse och fast att det inte BORDE spela så stor roll så känner jag ändå att något inom mig blev en liten bit starkare av den. Jag är ju bara människa. Jag vet nu att jag syns, att jag räknas, och att jag ändå kan väcka känslor till liv. Om inte hos den ena, så med stor sannolikhet hos någon annan.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej vännen..
Dom där korta stunderna du känner dig bättre.. Jag lovar dom kommer bli längre o längre..
Självklart kan du väcka känslor hos andra. Snart min vän, när allt praktiskt blir löst, då kommer du att hitta tillbaka till ett liv som du trodde var borta.
Ett liv där du är just DU och får lov att vara det.
Du kommer må så bra sen...
Det tar en tid att acceptera, en tid att förstå, en tid att läka osv. men SEN då kommer DIN tid..
Då kan du leva livet igen...
Önskar dig all lycka framöver

8:24 fm  
Anonymous Anonym sa...

Åh blir nyfis.. Vad har du för tatuering?
Jag har en med en gulorange sol, blå himmel runtomkring o så flyger det förbi tre svalor...
Den ska jag fylla i..
Sen blir det den nya men den är lite hemlig tills den är gjord.
Lägger in bild så fort jag kan efter fredag..
Ha det så bra
Cinapina

10:41 fm  
Anonymous Anonym sa...

Psst..
Har egenhändigt stulit bilden från London på nätet HaHa..
Men HAR varit där för typ hundra år sen. VILL tillbaka..
Cinapina

10:44 fm  
Anonymous Anonym sa...

Den första tatueringen har jag på höger överarm.
Den nya som är större ska sitta på vänster överarm..
Kommer förhoppningsvis bli jätte läcker...*ler*
CInapina

12:12 em  
Blogger M sa...

Låter som att det finns hopp! :) Skönt att höra..

4:56 em  
Anonymous Anonym sa...

Va skönt att ni kommit till en punkt där ni kan prata.Det blir ju mycket lättare då.
Kul att du fått en liten beundrare.Tro inget annat än att du är fin och visst kan väcka lustar till liv.
Ha det toppen
Kram Annelie

5:10 em  
Anonymous Anonym sa...

Ha en bra dag.Tittar in igen
Kram Annelie

11:42 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hej hopp..
Har lagt in en kass, men endock en, bild på min gamla tatuering.
Den som jag ska fylla i på fredag när jag gör min nya..
Hoppas allt känns någorlunda bra vännen..
Kram
Cinapina

1:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida