lördag, februari 03, 2007

Lördags morgon

Nu sitter jag här hos brorsan. Själv uppe med huvudet värkande som att det förbereder för en explosion. Jag tror klockan var halvfem när vi var hemma. Fyllehungrig som jag var rensade jag resterna i deras kylskåp från deras tacosmiddag. Att mat kan vara så gott när man är full!! Aaaaah!

Tittar ut på kylan. Utanför kör bussar och bilar kors och tvärs, det finns ett stort lågprisvaruhus precis utanför. Han bor mitt i stan. Det är en märklig känsla att liksom vakna och vara mitt i allting, mitt i livet på något sätt.. när man själv sitter i en bakfull bubbla.

Så hur var kvällen då? Ja, det var roligt att umgås med min bror och hans tjej. Lite besviken blev jag dock på utelivet. Folk är ju bara fulla överallt!! Jag med dock, haha.. men ändå. Och vad kunde jag vänta mig? Att folk skulle vara nyktra? Sen inser jag att det finns inte mycket som tilltalar mig därute heller.. Men det kanske är för mycket att hoppas på så tidigt..

Joda, det hade inte varit så svårt att få följa med någon hem om jag velat. Jag är dock glad att jag inte gjorde det.

Faktiskt så var dom trevligaste killarna på hela gårdagen de killarna jag träffade på tåget till Linköping. Joda. Jag köpte in en macka och en liten flaska vin och satte mig och drömde mig bort med min mp3 spelare. När flaskan var tom och jag ett strå gladare så hade jag börjat prata med tre killar i restaurangvagnen och vips satt jag vid deras bord och och var helt sjukt social. Tre killar som visade sig gå på teaterhögskolan i Malmö. Kändes nästan lite sorgligt att hoppa av vid Linköping och lämna dom, det är så sällan man träffar människor som man liksom så genast tycker om. Vi pratade om allt. Mest teater. Jag har själv sysslat med teater som yngre så det är ett samtalsämne som för mig var intressant. Ibland ångrar jag att jag inte satsade mer på den banan. Men det är inget att vara bitter för i efterhand. Istället får jag vara glad för det jag hann uppleva då. Hoppas att få stöta på någon av dom i framtiden...

Det känns skönt att vara här. Skönt att få distans till allt. Skönt att kunna få vara dum och sorglig men ändå veta att dom är här för mig. För det är dom. Idag tror jag vi ska ta det lugnt. Äta gott och mysa. Mmmmm, mitt huvud behöver det. Och nog jag oxå...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åhh låter härligt.
Njut nu av att kunna ta det lugnt.
SJälv ska jag till svärföräldrarna på middag snart.
Har varit o tränat o bastat på fm..
ujujuj så duktigt haha
Stor kram
Cinapina

1:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hallå!
Trist att det inte riktigt blev som du tänkt dig.Men du hade ju kul iallafall.Härligt att du fick trevligt sällskap på tåget också :)
Passa på nu och ha det myspys med brorsan din och hans sambo , så kan du komma igen med nya starka krafter.
Ha det fortsatt gott.
Kram Annelie

4:22 em  
Blogger Ninaw sa...

Cinapina, du är så duktig så jag är lite avis! ;) Själv har jag hoppat över mina 15 min pass i helgen...

Anneli: Det spelar ingen roll. Det har varit jätteskönt att få lite distans. Jobbigt däremot att återvända hem nu.. Tack tack!

11:57 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida