torsdag, september 14, 2006

Skivor som växer





För några månader sen så blev jag tipsad om Hello Saferide vilket resulterade i att jag köpte en skiva med henne utan att ens ha hört henne. Ibland är det kul att chansa för att kunna bli överraskad. Jag tyckte mycket om skivan. Men av någon anledning så blev den inte spelad så många gånger, den fastnade liksom inte.. Men så satte jag på den idag och insåg genast att skivan faktiskt har stått i cd-stället och vuxit till sig! Skivan som heter just Hello Saferide är faktiskt helt fantastisk. Tror det är sjunde gången jag sätter på den i sträck idag. Hon har en jättesöt och fin röst och det är härliga låtar med skönt gung och en härlig ackustisk känsla. Sen texterna, jag gillar dom. De är enkla men mycket lätta att känna igen sig i. Jag upplever dom dessutom väldigt ärliga. Ibland finns det lite vemod i dom, vilket jag har en liten förkärlek till. Här får ni ett smakprov! :)Låt den ladda klart innan ni lyssnar bara, annars hackar den så mycket..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida