tisdag, september 12, 2006

Nybeställda böcker

Satt och pratade böcker med min väninna idag och hon tipsade om serien Den vita massajen, vilka jag nu köpt de två första delarna på. (På pocket alltså, jag läser bara pockets. Tycker inbundna böcker är jobbiga att läsa och är onödigt dyra)

Sen var jag naturligtvis tvungen att köpa fler böcker av Karin Alvtegen efter att ha läst och fängslats så mycket av hennes bok Skam. Så det blev Saknad, Skuld och Svek.

Min väninna pratade om en Kenneth Ahl som skulle skrivit en trilogi om sitt liv som missbrukare/kriminell på ett ovanligt friskt och komiskt sätt. Lät väldigt intressant men har inte hittat någon av dom böckerna än. Den första delen skulle heta "Grundbulten". Så ramlar ni över dem någonstans så får ni gärna tipsa mig! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida