tisdag, september 12, 2006

En sista smak av sommaren för i år.

Japp, för ikväll ska vi grilla för sista gången i år. Det blir lite fläskarre och potatisgratäng och färsk sallad. Mumma. Det blir att ta fram värmelampan för nu ska jag trotsa hösten. Men sen är den mer än välkommen.

Jag älskar hösten annars. Den friska luften, doften av fallna löv (Finns ngåon spänning i den doften av någon anledning), de vackra färgerna, känslan av att det är helt ok att bara sitta inne och glo på film, tända ljus på kvällarna och kura in sig i ett täcke i soffan.

I år måste jag helt enkelt köpa mig en ny basker. Det är nästan ett måste till hösten. En större variant av en sån där konstnärsbasker från Paris vill jag ha. En svart. Så att jag kan se svår och vemodig ut när lusten faller på. Perfekt. Jag har i alla fall köpt mig en gosig och varm jumper (vilket fult jäkla namn på en stickat tröja!) till mysiga höstdagar. Ni ser den ovan. Mysig va? :)

Och så måste jag ta en dag i en skog och fotografera en massa. Åh, så skoj! Det lovar jag mig själv här och nu att verkligen göra istället för att bara "prata" om det. Blir en lång promenad till närmaste täta lövskog bara.. men det är bara bra för figuren. ;)

By the way.. Någon som har en cykel att skänka till mig? Min blev stulen för några nätter sen. Dom hade helt fräckt gått in på vårat revir och hämtat den. Inte för att den var värd så mycket. Men det kändes lite snopet. Så nu har jag bara mina kära ben att gå på. Fast det är inte fy skam det heller.. men det går inte lika fort när man har bråttom.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida