torsdag, september 21, 2006

Jobb och intervju

Tillbaka på mitt sommarjobb idag. Det var trevligt. Kändes dock lite avslaget då mycket folk har fått gå på sista tiden. Men folket som var kvar var dock trevliga och det kändes bra! =) Nu till en helt annan jobbfråga som inte har med detta att göra.

Arbetsintervjun jag var på idag.

Interjuvn gick "väldigt"bra! Rekryteraren har redan bestämt sig för mig och det är nu upp till mig att bestämma mig för om jag vill ha det. Jag ska svara i morgon förmiddag. Dock så är det en bit kvar. Vill jag ha jobbet så måste även företaget jag ska jobba på godkänna mig först. Kan till och med vara så att företaget får träffa en eller två stycken till förutom mig. Men jag är en god bit på väg. Varför jag funderar? Så jävla kass lön. (16000 kr/mån) Men företaget är precis av det slaget jag vill jobba på.

Jag har flera jobbansökningar ute nu. Så det jag tänker på är vad jag kanske eventuellt missar om jag tackar "ja" till detta jobbet. För tackar jag "ja" så är det uppsägningstid och därför är det svårare att säga ja till något annat. Jag tror inte att något av de andra jobben erbjuder en lika utmanande miljö som detta. Det här uppdraget/tjänsten är precis ett sådant jag vill ha eftersom företaget intresserar mig och är mycket stort och framgångsrikt och ställer mycket höga krav på att servicen ligger på en hög nivå, vilket jag tycker är roligt. Och man måste jobba i dress eller kostym vilket känns lite roligt förnämt så där.. ;) Men är det förnedrande till en så låg lön? Hade det inte varit genom ett konsultföretag så hade lönen legat på en ca 5000 kr högre. Pengar som alltså egentligen skulle vara mina. Dock så kan man ju se det som en början. Hon på företaget sade att det här företaget inte verkade främmande inför att i framtiden köpa över eventuell person som det funkade med. Så då kanske..

De andra jobben jag sökt är inte alls lika attraktiva. Men lönen lär ligga på en 2000-4000 kr mer i månaden. Men då har jag ju inte någon aning om ifall jag en blir kallad på interjuv. Dock så tror jag att jag borde ha chans. Men konsultföretaget ligger på mig och vill ha svar senaste i morgon då tjänsten ska tillsättas snarast. Så hur ska jag göra? Roligare och mer utmanande jobb för bra mycket mindre pengar, eller ta en chansning med risk att förlora allt men med möjlighet att få ett jobb med mycket mer pengar?

Svårt... Ge mig gärna tips. Hur skulle ni tänka?

Och en annan sak. Säger ni "interjuv" eller "Intervju"? För jag säger det första och det känns helt ologiskt för mig att stava som det andra. Men det kanske är mig det är fel på?

2 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Vad kul att det gick bra och att företaget kändes rätt. Förstår att du tvekar för lönens skull, det skulle jag också ha gjort. Samtidigt kanske det finns bra utvecklingsmöjligheter och att du kan höja lönen rätt snabbt. Finns det inga förhandlingsmöjligheter?

Lycka till med beslutet.

Jag säger också Interjuv så det är inget fel på dig...he he.

11:32 em  
Blogger Ninaw sa...

Jag har försökt att förhandla men det går inte. Det är det priset som gäller och det är tydligen dessutom lite högre än vad dom brukar erbjuda sade hon.

Jag tror att jag måste ta det. Jag har i alla fall ringt och tackat ja till en presentaion för företaget nu. =)Måste ju börja någonstans och i dessa tider får man nog nästan ta vad som finns. Har inte råd eller tid att vara kräsen.

12:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida