onsdag, september 20, 2006

Gah! Jag önskar mig själv lycka till..

I morgon ska jag på interjuv!! Jag har sökt en tjänst som receptionist/telefonist. Tror inte jag får jobbet men man hoppas ju. Det är ett rekryteringsföretag som förmedlar jobbet och dom är hemliga om vilket företag det är. Men de berättar att det är ett stort internationellt företag som ställer stora krav på service och vill att personen ska ha en proffessionell framtoning och ha en hög stresstålighet. Det har jag. No problem. Det jag nojjar mig för är att de oxå vill att personen ska ha goda kunskaper i engelska och även kan använda sig av den problemfritt både i tal och skrift. Jag klarar mig att prata engelska men kan ingen affärsengelska alls knappt. Så ska vi ha ett avancerat samtal så blir det svårare. Men det fixar jag nog. Men i skrift blir det svårare. Jag är rätt usel på det faktiskt. Man lär sig säkert med tiden.. och med lite smygfusk fixar jag säkert det oxå. Men lite orolig skulle jag nog bli om jag mot all förmodan skulle få jobbet. Det står att det där med engelskan är ett "måste" för att överhuvudtaget klara av tjänsten. GAH!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida