tisdag, september 19, 2006

Jobba torsdag och fredag

Dom ringde från mitt sommarjobb och undrade om jag kunde tänka mig att hoppa in på torsdag fredag. Så klart svarade jag. Men innerst inne så vet jag hur jobbig a-kassan kommer att vara pga det. Det är det sämsta man kan göra att hoppa in och jobba bara några dagar så där. Det är inget dom uppmuntrar praktiskt. Konstigt nog.

Hur som helst så känner jag att det nog är nyttigt. Dels för att jag håller mig lite uppdaterad. Dels för självförtoendes skull. Och dels för den sociala biten. Sen kan det alltid låta bra att säga att man jobbar kvar extra där när man söker andra jobb. Det betyder ju att dom är nöjda med mig.

Så jag antar att det är något bra? Bättre med två dagar än inget. Eller hur?

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

För självförtroendet absolut! Men du jobbar ju gratis ;-) A-kassan drar ju av den lön du tjänar!!

9:10 em  
Blogger Ninaw sa...

Dom drar av dom timmarna jag jobbar. Men om jag tjänar mer än vad jag skulle tjänat under samma timmar från alfakassan så går jag i alla fall plus just dom kronorna. Det blir inte mycket. Men jag antar att den största anledningen jag vill jobba är för självförtoendet och för känslan att få komma ut och hålla sig updating.

9:15 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida