söndag, juni 18, 2006

God Grillsås


Jag brukar alltid köpa en grillsås som kallas "Riktigt het grillsås" på Konsum som är deras egengjorda och som görs i butiken. Idag gav jag mig på iden att göra samma sås själv. Så lite på måfå så slängde jag ihop de ingredienser jag hade för mig fanns i den. Det blev kanske inte exakt samma, jag inmproviserade lite.. Men jag vill dock inte kalla den helt min egen eftersom jag försökt kopiera Konsums till ganska så stor del. I vilke fall så blev den helt jäkla sjukt god, tror till och med att den slår Konsums egna. Så nu vill jag tipsa er som läser detta att prova oxå. Den är absolut inget för dom som inte gillar stark sås.. för denna är riktigt het och god! ;)

Har inga exakta mått så man får väl testa lite på måfå

Ett pkt gräddfil
En stor vitlöksklyfta
1/2 till 1 dl majonnäs
massor av "pepparmix" (finns att köpa som färdig krydda, Santa Maria)
Kayennepeppar
Salt
4-5 starka feferoni (hur det nu stavas, på min burk stavas det så i alla fall)

Använd mixer så feferonin blir helt mald. Blanda och servera! Smaklig måltid!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida