tisdag, juni 13, 2006

Fotbolls VM

Överaaaaaaaaaallt!! Önskar jag hade tyckt det vore lika kul som alla andra.. eller lika spännande.. Men Zlatan verkar bara dryg, Ljungberg kan jag inte titta på utan att irritera mig på att någon kan se ut så och ändå räknas till en av världens sexigast karlar (why??), de andra verkar ha mindervärdeskomplex för att dom inte får lika mycket uppmärksamhet som dom i Media. Och Henke ser alltid sur ut.. Äsch.. jag vet, jag borde kolla på fotbollen istället för att bry mig om sådant.. Det kanske jag hade gjort om jag trott att vi hade haft chansen att komma någonstans. Den enda som gör det värt att titta på är för lilla (långa) Rami Shabaan, men det är mest för att jag tycker det är kul att det är samma lilla Rami som jag gick i samma klass som i nian i skolan. ;)

Annat var det fotbolls vm -94!!! =) Då var jag fastklistrad och kunde namnet på varenda spelare...

Jag tror att de flesta som läser detta bara tycker jag snackar en jäkla massa blaj.. och det kanske jag gör.. men något måste jag ju ha att skylla på då jag tycks vara den enda i Sverige som inte bryr mig speciellt. Till och med min förra granne, en kvinnlig lågstadielärarinna, visar sverige sitt stöd. Fast på ett synnerligen lustigt sätt.. hon har målat varannan nagel i blått och varannan i jättegult.. inte så där jättesnyggt.. men vad 17.... det är ju VM! =) (Läser du detta Jenni så ursäkta mig, det "var" verkligen inte snyggt.. men du ska ha kred för det är faktiskt rätt kul gjort!)

Men visst.. ett "Heja Sverige!" kan jag väl kosta på mig då.. "Heja heja"..

(Tur man har en pojkvän som trots allt är rätt generös med att dela på tvn och låta den visa annat ibland.. så jag tröstar mig faktiskt med en film ibland i alla fall.. ;) )

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida