söndag, juni 11, 2006

Mean Creek


Betyg 3

Ett gäng ungdomar bestämmer sig för att ge en av pojkarnas plågoande i skolan en liten läxa. Men allt blir inte riktigt som man tänkt sig..

Det riktigt kryper av obeaghagskänslor genom kroppen genom större delen av filmen. Jag tyckte om den för att den fick mig att känna just det.. den berörde mig. Någonting fick mig att tänka på filmen Stand by me. Det här med pojkar med lite halvtrasslig bakgrund som ger sig ut på en resa på egen hand, tankar som gror, vänskap som testas osv. Slutet kom väldigt plötslig, den nästan kapade av allt jag byggt upp i filmen på något sätt.. som att filmen snuvade mig på de sista 5 minuterna. Fast det kanske inte fanns mer att säga visserligen..men jag hade ändå föredragit att på något sätt få det lite mjukare.. på så sätt så hade nog filmen stannat kvar en lite längre stund. Därför stannar betyget på en trea.. men med ett tyngre och bättre slut så hade det kunnat bli en fyra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida