fredag, juni 09, 2006

Dagens funderingar

Lite blandat seriösa och oseriösa funderingar..

1 När Sverige dubbar barnfilmer, varför väljer vi alltid så opassande och fula röster till personerna? Igår såg jag en äventyrsfilm för barn där man satt en ful målbrottsröst till en liten söt pojk i femman! Varför?

2 Varför måste allt gott vara sådant man blir fet av? Och varför går man lättare upp i vikt än ner?

3 Varför är vissa människor mer benägna till otur än andra? Det måste ju vara ödet. Men om det finns, kan det då även vara så att det är förutbestämt att förändras vid en viss tidpunkt i livet?

4 Varför ska det vara så svårt för män och kvinnor att förstå varandra och leva tillsammans? För det kan ju inte bara vara jag och de flesta jag känner som känner så? Det finns helt enkelt vissa saker som vi har lägre tolerans med hos den motsatta partern. Är det att vi inte "vill" eller "kan" förstå eller är det att varje part är så starka i sin övertygelse att det istället är "dom" ska få den "andra" att förstå istället för tvärtom?

5 Varför slits stekpannor ner så fort.. redan efter ett år så har det mesta en benägenhet att bränna fast.. Stekpannor som är så förbannat jäkla dyra!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vad är det för stekpannor du använder egentligen? Jag köpte en titan för flera år sedan, och den håller utmärkt än.

2:25 em  
Blogger Ninaw sa...

Jag är nog helt enkelt snål, jag köper väl de billigare varianterna.. sist var det nog på Ica. Men jag måste nog erkänna att jag är rätt oförsiktig med dom oxå.. Så lite får jag skylla mig själv.. fast det vill ja ju slippa, det är lättare att skylla på stekpannans kvalitet! ;)

2:30 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida