lördag, augusti 02, 2008

Fast jag tycker nog ändå att Pizza är överskattat..

http://www.tommabe.com/videos-find/video_feeding_homeless.htm

Yeah yeah yeah.. fredag och nu lördag kväll. Igår blev det lite grillning hos grannen.. och jag skäms att säga det men det blev lite för mycket vin för min del. Så nu har jag i alla fall lovat mig själv att bli nykterist. I alla fall för en vecka. 

Mer och mer musik i mitt liv och jag tackar och tar emot. Musik som får mig att le, leva och till och med dansa.. Jag sjunker in i den och jag njuter och plötsligt ser allt så ljust ut! 

Dagen har jag ägnat åt mina barn. Det har varit en utflykt till badet, pizza (Jag har inte ätit pizza på över ett och ett halvt år!!) , popcorn och hyrfilm. Och tårar. Massor av tårar. Glädjetårar. Jag och min dotter grät i takt till slutscenen på filmen vi hyrt. Ja, det var en typisk amerikansk förutsägbar film med en häst som var dömd för att dö, men som överlevde men som aldrig skulle komma till att tävla igen. MEN...  med en pappa och hans extremt söta och perfekta dotters kärlek så kämpar sig hästen upp. (Wow, hade man aldrig kunnat tro!) De anmäler senare hästen till det största loppet i amerika och alla säger att den inte har en chans. Men tro det eller ej...DEN VINNER!!! (Så oväntat!) Och där satt jag och grät så många stora tårar att mina kinder var helt rödflammiga när jag väl hämtat mig. Man e ju som man e.. 
Ikväll blir det en film till, denna gång Jakten på lycka som jag blivit rekommenderad. 
Jag känner mig inte så ensam längre. Inte ens när jag är ensam. Jag är fortfarande bitter. Men snarare har nog sorgen jag kände igår utvecklats till ren irritation. Jag känner mig starkare i mig själv och i de väger jag väljer för min framtid. Och för idag. 
Idag bjuder jag inte på en musikvideo utan på ett litet charmigt klipp istället. När jag såg det nyss så blev jag helt glad och så fick jag mig ett härligt skratt! :) Klicka på länken på toppen på detta inlägg! 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida