torsdag, mars 06, 2008

Charlie Chaplin


I helgen kommer jag åka till Stockholm för att gå en utbildning inom Unicef. Det ska bli mycket intressant och jag ser fram emot det. Dessutom så tror jag att det kommer bli riktigt trevligt då hotellnatt och middag ingår i paketet.

Men vad jag blev glad då jag nyss fick nys (Nyss, nys.. hmm.. ) om att kulturhuset just nu har en utställning med CHARLIE CHAPLIN!!! Det är ju nästan för bra för att vara sant! Perfekt tajming med mitt Stockholmsbesök! Första gången jag såg en långfilm av honom var för ca 7 år sen då jag läste Filmkunskap på Jacobsbergs Folkhögskola. Jag skrattade så mycket så jag hade kramp i magen många timmar efter filmens slut. Jag blev TOTALT fashinerad! Vilken man! Vilken känsla! Vilket galet och alldeles helt fantastiskt vackert sinne det måste rymma i den mannen!!! Att han dessutom fick mina tårkanaler att nästan drunkna säger inte lite. När jag ser på Charlie Chaplins långfilmer så vilar det ständigt en tår i mina ögon.. fast anledningen till den varierar. Ibland är det av skratt, ibland av sorg och ibland bara för att jag helt enkelt känner mig så BERÖRD! Senare gjorde jag ett omfattande specialarbete om honom. I min DVD hylla står stolta samlingsdvdér och ler både mot varandra, men även mot mig när jag vill.. Dessutom så har jag en lampa vars lampfot är en skulptur föreställande Charlie Chaplin under en gatulykta. Gatlyktan är den riktiga lampan i min lampa.. Jag skäms lite att jag köpt sånt skräp.. men det ÄR ju faktiskt CHARLIE CHAPLIN! Dock så ska det erkännas att lampan numera bor nere i källaren. Hur som helst, vad jag försöker säga är att jag mer eller mindre är ett Charlie Chaplin fan! :)

Så TACK EMMA för att du uppmärksammade mig på detta genom din blogg! Nu ska här planeras för att kunna gå och se denna utställning.. Det MÅSTE gå att pressa in en timme för mig på egen hand så jag hinner se detta! :)

1 kommentarer:

Blogger Emma sa...

Varsågo!

Häftigt med utbildning inom Unicef. Hoppas din Stockholmshelg blir kalasbra. Själv jobbar jag en massa.

12:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida