söndag, november 04, 2007

Var tvungen att prova..

Fick starka lugnande tabletter av min läkare för att ta innan flygresan då jag är hysteriskt flygrädd. Tänkte ikväll.. när jag kände ångest och allt.. att det kunde vara passande att prova att ta en så jag visste hur jag reagerade på dom. Kanske skulle det räcka med en halv? Eller kanske behövde jag ta två? Så.. jag tog en hel för att prova.

Och oj. Vad lugn jag blev. Satt med min kopp te ute på balkongen och rökte då lugnet som ett varmt täckte omfamnade mig. Tittade upp mot stjärnhimlen som ikväll är helt otroligt klar! Tänkte på att min käresta faktiskt, hur långt bort ifrån mig han än är.. faktiskt kan se exakt samma stjärnor. Det var en kär tanke och jag log. Sen funderade jag på människor. På mina vänner. På mig själv. På vägar vi väljer, på öden. På skillnader. Jag tänkte på smärta, kärlek och på glädje. Att vi kan uppleva exakt samma sak, men av totalt olika orsaker. Blev nog lite djup. Så tände jag en till ciggarett, kurade ner mig i min stol och njöt av lugnet i min kropp och konstaterade förtjust att det nog skulle räcka med just EN tablett inför flygresan.

Så skönk jag in i musiken jag spelade i bakgrunden. Spelade massa goa hårdrockslåtar från 80 talet.. fast mest ballader.. Tänkte på hur mycket som hänt genom alla år. Fashinerades av hur musik kunde påverka oss, få oss till olika platser, känslostämningar och humör. Så log jag åt hur tung min kropp var.. funderade på att ta en sista (tredje) cigg innan jag gick in igen.. jag satt ju så bra där med min vilande och lugna kropp. Men jag tog mig i kragen och tänkte att jag fått nog med gift i mig för ikväll. Fniss.

Bra tabletter det där! Känns tryggt! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida