torsdag, november 01, 2007

Vabbar

Min yngsta är sjuk idag så jag är hemma. Lite olyckligt då jag inte har råd att förlora en krona eftersom jag kommer vara världens fattigaste vid jul då jag varit borta i tre veckor i november.. Men men.. hon är tillräckligt frisk för att gå i morgon i alla fall..

En vecka kvar tills jag åker.. Det pirrar i magen av förtjusning och längtan. Faktiskt inte ett dugg nervös eller orolig. Totalt lugn faktiskt. Jag har så länge velat göra den här resan så det känns som att jag förberett mig i flera år. Hade jag inte haft barn så hade jag gjort en mycket längre och omfattande resa.

Börjar redan nu planera. Det ska växlas pengar (lördag), det ska tvättas, planeras, packas osv. Som tur är så har jag faktiskt lyckats låna ut min lägenhet till en vän som var i akut behov av bostad då hon ligger i skilsmässa. Det känns skönt att ha någon som vaktar den när man är borta och som kan vattna blommor och dylikt. :)

Uuuuh.. nu känns tiden som att den går långsammare än någonsin!

1 kommentarer:

Blogger Rollx sa...

Att resa är värt varenda krona det kostar. Nu har jag inte läst igenom hela din blogg, vart skall du åka ?

10:16 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida