måndag, augusti 27, 2007

Ande

Var precis nere i tvättstugan. Just som jag stod där och hängde upp kläder så ser jag hur en mörk skugga sveper förbi mig. Det var mycket tydligt och jag tvekar inte en sekund över att det var en ande.

Frågan är bara vad den gör där. Och varför den visade sig för mig. Och om jag kommer palla att hämta mina kläder där ikväll runt tio igen. Jag kände mig inte så rädd just när jag såg den, inte ens nu.. Hoppas jag slipper bli det.

Fast det är konstigt.. jag blir mest nojjig över andar som bara låter mig ana dom.. men såna som faktiskt klart och tydligt visar att dom finns, dom känns av någon anledning inte lika skrämmande.

Jag har alltid varit en sådan som andar dragits sig till. Vet inte varför. Men det ligger i släkten på min mammas sida. Men det känns ok.. så länge det inte tar för stor plats i mitt liv.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Då hoppas jag att du inte blir "skrämd" när du hämtar upp tvätten. Jag tror också på andeväsen

8:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida