tisdag, juli 17, 2007

Inköp inför Thailandsresan (och även Berlin så klart!)

Den här måste jag köpa senare innan jag reser till Thailand! Vad det är? Se sedan.
Detta underbara halvupplåsbara liggunderlag är vad som ligger i paketet ovan. Det är ju sjukt praktiskt! Man vet ju aldrig vart man hamnar eller när man behöver ta sig en lite powernap när man är ute och luffar. MÅSTE köpas in!


Men denna har jag dock redan köpt! :) Fanns såna som var sjukt mycket dyrare. Men jag hade inga problem med att lägga ut det dubbla... men faktiskt så tyckte jag att den här verkade precis lika bra som de dyrare. Och då granskade jag dom faktiskt noga!
(Det är svårt att få till skärpa och sånt när man "smygfotar" inne i affären.. man vill göra det så fort som möjligt innan någon hinner se.. )

2 kommentarer:

Blogger M sa...

Apropå november, jo, det är mycket bättre, då börjar den bästa tiden att resa dit..

Här hittar du all info om packning och annat som behövs för planering innan resa: http://www.jordenrunt.nu/planera/, Liggunderlag, liksom sovsäck är nog överflödigt. I Thailand finns bäddar överallt, billigt.. Och förresten, en summa som är lätt att glömma: vaccinationer. Räkna en 2000 kronor bara på det. Det är superviktigt, speciellt om man reser själv. Det vore väldigt jobbigt om man ska leta västerländska läkare i ett okänt land när man typ ligger och spyr ju... Jag har vänner som råkat ut för detta. Och dessutom, de första sprutorna ska man ta långt i förväg. Kolla upp det så fort du bokat resan om du nu ska åka :) Och för det sista. Köp en "Lonely planet:Thailand" snart. Där får du mycket info och ett tips är att köpa den senast uppdaterade, de brukar komma ut vartannat år. Lycka till med planeringen :)

11:13 em  
Blogger M sa...

Och just ja, ett till tips :) Kolla upp en försäkring för stöld av kamera, om du nu ska ha den med. Träffade alldeles för många som blivit av med sina kameror på grund av ficktjuvar...

11:53 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida