tisdag, april 24, 2007

Utmaningen

Jag har blivit utmanad av Anneli. Så.. here we go:

Tio första:

Första bästa kompis: Måste vara Tanja. Det var i första klass men jag har ingen aning om vad hon gör idag dock.
Första bil: En liten grå ford fiesta.
Första kärlek: Tolkningsfråga som Annelie sade.. men första killen jag var ihop med på riktigt seriöst allvar var Mattias när jag gick i nian. Men som sagt.. hade ju haft killar innan.. men det blev liksom aldrig seriöst.. mest strul, hångel, tjaffs och spel för galleriet ni vet..
Första husdjur: En tax. Bilbo hette han. Avlivades senare då hans svartsjuka steg honom över huvudet när vi skaffade en valp som skulle bli hans kompis.. :(
Första semester: Lär väl ha varit till Öland dit vi brukade åka med familjen. Första gången utomlands var när jag åkte med en äldre kompis (jag var 16, hon 18) till Las Palmas. Det var en helt underbar resa! :)
Första jobb: Ja, det var som skådespelerska i pjäsen Den inbillede sjuke. Spelade Louison. Jag var 11 år. Fick ledigt från skolan för att turnera runt med det vuxna teatergänget runt om i sverige. Hade en kvinna i teatersällskapet som hjälpte mig med skoluppgifterna. Det var jätteroligt och jag fick faktiskt lön för saken. Därav så måste det ju räknas som jobb, eller hur?
Första köpta skiva: Vet inte.. The Pinks kanske? "Det spelar ingen roll hur du ser ut" och "Helena och jag".. grymt coola killar med grymma låtar! *Diggar av bara tanken på låtarna*
Första riktiga kärlek: Den har jag ju redan svarat på..
Första piercing: I öronen så klart. Annars så var det en piercing i näsan.. hua så fult. Men det var många år sen..
Första konsert: Roxette i Halmstad.. jag var ca 14 år och jag stod längst fram vid högtalarna.. det tjöt i mina öron i flera år efter det. En kille svimmade framför mina fötter. Jag höll själv på att ramla omkull av trycket. Det var en bra konsert men jag minns tyvärr dessa saker mer tydligt än själva konserten..

Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: Ett glas rött vin
Senaste bilfärd: När min bror och jag körde och handlade Kebab i söndags.
Senaste film jag såg: Ja, här får jag lite ångest. Det var för länge sen.. Planerar varje dag att jag ska börja ta igen en massa tid. Men sen jag flyttade har jag faktiskt mest suttit framför datan eller suttit och plinkat på min gitarr.. har börjat på en ny låt nu faktiskt.. tror den kan bli bra. Förhoppningsvis blir den klar ikväll... Oj, nu tror jag att jag gled lite från ämnet. Film var det ja. Det måste ha varit Min granne Totoro som jag såg på bio i Göteborg. Sjukt mysig film som jag tyvärr såg alldeles för trött ohc bakfull. Måste se om den igen en dag då jag är piggare. Tror jag slumrade till ett par gånger trots att den var helt underbart charmig.
Senaste ringda samtalet: Ringde taxi åt en gäst här i receptionen.
Senaste bubbelbadet: Oj, flera år sen. Vi har inte haft badkar på ett och ett halvt år. Nu har jag ju det dock. Men så har jag bara hunnit bo i det nya i två dagar så jag har inte hunnit så långt än.
Senaste spelade CD: Måste varit James härom kvällen. Lite nostalgi.. lyssnade på dom mycket förr..
Senaste kyss: -
Senaste gången jag grät: -
Senaste måltiden: Wok jag köpte på ICA. För fett och för smaklöst. Urk.

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar?: Nej
Blivit arresterad?: Arresterad och arresterad.. hmm.. nej?
Blivit kär vid första ögonkastet: Njae.. nej. Inte kär.. men intresserad kanske. Något har tänt till. ´
Fastnat med blicken i någons djupa urringning?: Det vet jag inte, men det har jag säkert.
Fått ditt hjärta krossat? : Ja, det hör väl till livet antar jag.. *Suck*
Haft ett one night stand: Nej
Busringt till någon? : haha.. jag har en gång i tiden varit en gudinna på den grenen! *fnissar*

Sex saker du gjort idag? (Vart tog sjuan vägen? Jaja.. detta är tillräckligt långt ändå, så mig gör det inget...)

Svettats (Fan jag luktar svett.. hoppas det bara är jag som känner det!)
Tjaffsat med mitt X
Antagit en utmaning på bloggen
Jobbat
Gått upp
Somnat på bussen

Fem favoritsaker utan rangordning:

Kameran
Datorn
Gitarren
Mobilen
Sängen

Fyra personer du kan berätta allt för:

Ingen. Jag berättar inte allt för någon. Man väljer väl lite vad man vill berätta och för vilka.

Tre val

Blått eller rött: Dumt val. Beror helt på sammanhang.
Sommar eller vinter: Sommar
Choklad eller Chips: Utan tvekan Choklad!

Två saker att göra innan jag dör:

Skriva en bok
Volontär arbeta i något fattigt land på något barnhem för att känna att man gjort någon insats då man är så turligt lottad i livet med tak för huvudet och pengar till mat för dagen.

En sak du ångrar:

Att jag aldrig reste runt några månader i Thailand innan jag skaffade barn.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kul att du antog den och att få läsa den:-)
Ha en fin kväll/kram

7:51 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida