måndag, april 23, 2007

Hata svartsjuka!

Särskilt när det är jag som är svartsjuk. Mitt X. Jag trodde inte jag skulle reagera så häftigt på tanken med honom och en annan. Men det gör jag.

Faktum är att jag blir så jävla svartsjuk så det känns som att min kropp ska gå i bitar!

Jag vill inte att det ska vara så. Vill inte känna så. Men man kan liksom inte rå för det.. Särskilt när det är jag som är det stora svinet och inte han.

Men säg till mig hur man trollar bort svartsjuka då.. för den förgör mig!

Egentligen vill jag ju honom väl. Men jag KAN inte tänka så.. det går inte. Även fast jag vill.. Men i 7 jäkla år är det MIG han tittat på när hans ögon tindrat. MIG han avgudat. Jag vill inte att han ska göra samma sak med en helt annan för mig främmande människa! Det går inte ihop! Det är JAG som fött hans barn.. Vill inte att någon annan ska gulla med dom osv..

Fan.. finns det ingen tablett man kan ta mot svartsjuka? För jag VILL inte vara det. Usch. Jag hatar svartsjuka.. Däremot tycker jag det är lite gulligt när andra blir lite svartis på mig.. tyvärr.. vilket stort jäkla ego jag är.

Fuck

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

En sak har jag lärt mig...det är aldrig gullig med ens lite svartsjuka.Har kommit fram till att det är helt egoistiskt(inte sagt att jag inte är det ibland;)
När du kommer märka eller se din sambo med en ny så kan jag garantera dig om att det kommer kännas.Det var lite det jag menade med den andra kommentaren....det finns dagar och så finns det dagar.
Men en annan sak jag är lika säker på är att det släpper ganska fort.
Ha det fantastiskt/kram

5:12 em  
Blogger Emma sa...

Jobbigt. Men det är ju faktiskt väldigt förståeligt att känna så där. Att vara lite svartsjuk är inte fel tycker jag....i alla fall så länge man inte låter det gå ut över någon. Men, det är förstås aldrig roligt att vara det. Kram

12:17 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida