lördag, april 14, 2007

Det går upp och ner..

Det blir fel ibland. Man är inte mer än människa. När någon älskar väldigt mycket.. så kan det ibland få en människa att liksom tappa tyglarna lite då och då.. och så börjar de leka, testa gränser.. för att väcka reaktioner hos den andra. En reaktion som vilken som helst.. bara det är en reaktion. Det behöver inte vara mycket.. men när läget är känsligt så kan även det lilla få den andra partern att spåra ut. Jag spårade ut ordentligt idag.

Men det är bara två veckor kvar. Vi ska nog fixa det. Tänka tillbaka på allt och ändå inse att vi fixat det rätt bra. Synd när barn är inblandade bara.. men de ska få tillbaka.. de ska få så mycket kärlek och uppmärksamhet som ens är möjligt.. så fort vi bara flyttat och saker lugnat sig..

Min yngsta har i alla fall fyllt 3 år idag. Hon fick välja två saker på leksaksaffären fritt. Hon valde en nalle och en trollerilåda. Sen åt vi tacos, en av hennes favoriträtter. Sen bakade vi en godistårta med speciellt utvalda godisar från henne.. Ja, där fanns till och med lakritsfiskar. :) Men ska man få välja fritt, så ska man. Tror trots allt att hon är skapligt nöjd med sin dag. Somnaden i soffan framför tvn. Söt som få.

Sjukt så söta barn är när de sover. Så mjuka, oskyldiga, svettiga med en svag doft av ren sötma. Ruffisigt hår och kuddränder på de röda kinderna.. Så lugna och rofyllda..

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Gääsp....Idag vaknade jag tidigt runt 06.00 med solens första strålar som irreterat brände mina ögonlock. Är verkligen inte en morgonmänniska och för att piggna till såg jag på en DVD tillsammans med min första snusprilla och cigg.
Efter min improviserade frukost med nikotin sätter jag mig framför datorn för att "jobba". Uttråkad som jag är och brist på "action" brukar jag surfa samtidigt eller spela något hjärndött spel. Men idag kom lotten på din hemsida, jag har skuggat igenom lite bloggar och finner att du har en förkärlek till cafeèr och ett allmänt uteliv, så mitt förslag är att vi går ut i vårsolen och höjer var sin skummande sejdel för att välkommna sommaren...Vad tycks?
Du har säkert mitt nummer ;)

"pokerproffset"

9:47 fm  
Blogger Ninaw sa...

Och vad tror du din flickvän skulle tycka om det?

11:56 fm  
Anonymous Anonym sa...

Att jag träffar människor och slukar en öl eller två har jag inte fått något förbud mot ännu.

Vem vet, jag kanske får dig att le lite mera än nu medans du vandrar på livets nyckfulla stigar...

"pokerproffset"

2:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida