torsdag, februari 15, 2007

Vill gå ut

Jag är så himla sugen på att gå ut med någon kompis och dricka, snacka och parta. Men med vem? De vänner jag har haft de sista åren är ju folk som har familj och har inte alls samma lust för samma sak. Hur skaffar man sig lite halvgalna singelkompisar? Jag känner att det kryper i mig av lust för att vilja gå ut. Ärligt talat så blir jag helt FRUSTRERAD när jag tänker på att jag inte har någon att gå ut med. Hur sjukt är inte det? Jag är ju liksom världens mest normala tjej (lite halvgalen och planlös kanske, men det borde inte vara till någon nackdel i detta fallet) och ser inte på något sätt konstig ut. Dessutom är jag sjukt social och de flesta brukar prata med mig som om dom känner mig redan efter ett kort tag. Jag borde ha vänner. Gah!

På jobbet ex. Jag är receptionist. Jag pratar med alla. Det är mitt jobb. Och jättemånga av de tjejer som kommer förbi är i min ålder och vi har jättetrevligt och hejar som om vi känt varandra jättelänge. Men det är bara att inse: Jag är bara en receptionst. Skulle jag fråga någon om vi skulle gå ut en kväll så skulle det uppfattas helt konstigt. De är i en högre position än mig. Och det är på jobbet vi flinar och har oss. De kanske inte ens skulle hälsa privat? Vad vet jag?

Däremot om dom frågade mig om JAG ville gå ut, då skulle det vara ok. Men det är ju ingen som vet att jag lider nöd på vänner. Jag ser säkert ut som att jag har hur många vänner som helst. Klär mig alltid halvtrendigt och ler alltid glatt. Så ingen kommer att fråga.

Säg nu inte att man kan ju alltid fråga. Jag lovar. Kände ni mig så skulle ni veta att om jag hade tyckt det känts tryggt att fråga så skulle jag ta första chansen att fråga om personen verkade vara någon rolig person. Men jag känner av att det inte är läge för det idag. Så mina kontakter här går bort i dagsläget. Kanske längre fram när jag jobbat här längre, då får vi se om saker har förändrats.

Men idag då? Jag hade gärna hittat på något ikväll egentligen. (Eller inte, jag har inte pengar, men jag menar rent som jag skulle VILJA) Hmm.. Svårt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida