tisdag, februari 13, 2007

Skit i alla hjärtans dag!

I morgon är det alla hjärtans dag. Vill inte! Ingen dag känns så ensam som just den i min situation. I 7 år så har jag alltid haft någon att fira den med, gå ut och äta med och bli uppvaktad av. Jag har alltid älskat alla hjärtans dag. Men den här gången... buhuuu så kommer det vara som en vanlig dag fast mycket ensammare.. För ingen kommer uppvakta mig och ingen fin middag väntar heller. Jag ska blunda och förneka varenda hjärta jag ser.. Inte för att jag missunnar er andra, utan för att slippa känna mig så ofantligt sorglig själv. Ok?

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Förstår dig..
Min man är tyvärr dålig att komma ihåg den dagen alls.. HUR nu det är möjligt med all reklam o alla hjärtan överallt i fönster, affärer osv...
Hyr ngn riktigt bra action rulle eller ngt o GLÖM va det är för dag i morgon vännen..
Kolla spännade filmer proppa i dig godis eller vad som helst som får dig att må bra för stunden.. Unna dig det.
Kram
Cinapina

10:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Kan bara hålla med dig... och jag kommer säkert göra mig riktigt impopulär i morgondagens blogg ;-)

Sköt om dig och ha en bra dag !

Varma hälsningar, Tierra

P.S. Kan rekommendera en film (om du nu tänker följa Cinapinas förslag)... se filmen "Kinky Boots"... en riktigt bra, engelsk film :-)

10:36 fm  
Blogger Ninaw sa...

Ja, Cinapina, jag kan inget annat än att hålla med dig om att det är lite av ett mysterium hur man kan missa en sådan sak med tanke på hysterin runt omkring denna dag! Hoppas han minns det den här gången och att du blir uppvaktad mäktigt, för allt du är värd! ;)

Tierra, tack för dina uppmuntrande ord. Det är inte omöjligt att jag kollar upp filmen om jag bestämmer mig för att se en film. Vi får se. Jag är lite av en filmälskare och tycker inte om att se film när jag inte är 100 procent mottaglig. jag är rädd att jag inte är det dessa tider. Måste få komma iväg, till min egna lägenhet och få lugn först.. om jag nu får en egen lägenhet någon gång..

11:01 fm  
Blogger Emma sa...

Förstår att det känns tungt, särskilt om ni brukade fira det. Men kan du inte försöka träffa vän du tycker om och laga en god middag. Inte samma sak, jag vet, men klart roligare än att sitta ensam.

Jag och min kille brukar faktiskt inte fira det så mycket. Lite extra pussar bara. Men i år kommer vi att sitta på ett plan på väg till Glasgow på alla hjärtans dags-kvällen.
Kram

11:21 fm  
Blogger Ninaw sa...

Nja, jag bor ju tyvärr i hop med mitt X fortfarande. Det gör ju allt lite svårare. Även om vi inte är tillsammans längre så delar vi kök, tv, och barn i samma hus.

WOW!Shit, vad romantiskt! Jag minns när du berättade det, det var det du fick i Julklapp eller vad det var va? Ha en jättetrevlig resa!!

11:36 fm  
Anonymous Anonym sa...

Alla hjärtans dag är som sagt säljarens marknad.Vill man visa någon kärlek,kan man likvväl göra det vilken dag som helst.
Ta dagen som vilken onsdag som helst,eller chocka ditt ex och gör en god middag som ni kan avnjuta tilsammans(vet..det lät sjukt)barnen kanske skulle tycka det var roligt med pastahjärtan eller nåt;)
Vi firar inte dagen här hemma på det sättet,därimot små detaljer ex.kort,blommor någon lite sak som får symbolisera kärlek.
I år ska vi nog iväg på middag(vi är barnlediga)
Ha en brad dag/Kram Annelie

12:50 em  
Anonymous Anonym sa...

Har tränat och POFF känns allt lite bättre igen..
Fan va konstig människan är ibland..
Opsss Nu svärde jag *som ungarna sa förr*
Idag var det en kul gubbe på gymet.
Kom in o var så jäla kaxig..
efter en kvart var han helt slut..
He made my day... hahahaha..
Skade glädjen är bästa glädjen så sant som det är sagt.
Hoppas allt löser sig o du får en lgh fort
Tänk va du kommer njuta när du väl landar där i ditt eget. Kommer ihåg känslan...
Kram
Cinapina

6:33 em  
Anonymous Anonym sa...

Då kan du ju tänka tillbaka med glädje på dom 17 åren istället, och vara lycklig över att du haft någon som älskat dig alla dom gångerna.
Tänk på oss som alltid har lyckats vara singel under alla hjärtans, och aldrig haft någon att uppvakta.

Tänk istället fram mot nästa år, då du kommer sitta och mysa med din nya stora kärlek och se tillbaka på denna enda alla hjärtans som en unik raritet :-)
Kram!

7:38 em  
Blogger Ninaw sa...

17???? Hur gammal tror du jag är? Eller hur gammal tror du jag var när jag träffade Xét? I 7 år skrev jag. Hahaha!

8:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Läste fel, men räknade med att du varit flitigt uppvaktad och gjort killarna intresserade ända sedan mellanstadiet :-)

8:08 em  
Blogger Ninaw sa...

Nej, tyvärr.. hehe

9:56 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida